Soft Diplomatic Skills în afaceri: DO’s & DON’ts în protocolul de afaceri

Soft Diplomatic Skills în afaceri: DO’s & DON’ts în protocolul de afaceri

Codul bunelor maniere în afaceri

    NOU

OBIECTIV

Seminarul are scopul de a furniza specialiștilor din mediul financiar-bancar informații despre ce trebuie să facem și ce nu trebuie să facem din punct de vedere protocolar.

Eticheta de afaceri presupune, în realitate, construirea și consolidarea relațiilor cu alţi oameni. Protocolul și eticheta nu reprezintă doar un ansamblu de reguli, ci prin acestea se urmărește asigurarea confortului social și crearea unui mediu care poate asigura eliminarea oricărei scurtcircuitări a canalelor de comunicare directă între persoane sub toate aspectele ei, verbală şi nonverbală.

Seminarul este menit să vă întărească încrederea în dumneavoastră și să vă ajute să treceţi cu bine și mai rapid peste momentele de ezitare ce pot apărea în relațiile cu cei din jur atunci când nu știm exact cum ar trebui să procedăm.

GRUPUL ŢINTĂ

Cursul se adresează angajaţilor din departamentele de Dezvoltare Afaceri, salariaţilor care vor să-şi îmbunătăţească abilităţile de negociere, personalului cu competenţe manageriale, precum şi altor persoane care doresc să utilizeze corect protocolul şi eticheta în afaceri şi să deprindă abilităţile necesare relaţionării în mediul de business local şi internaţional.

CONŢINUT

Aspecte introductive

Evoluția constantă a protocolului în raport cu transfomările sociale, politice şi economice

De ce este eticheta importantă şi în mediul de afaceri?

Cum să faci o primă impresie puternică şi pozitivă?

Prezentările profesionale (contactul vizual, salutul, cărţile de vizită)

Limbajul corpului (postura, cum stăm în picioare sau aşezaţi pe scaun, cum intrăm şi ieşim dintr-o încăpere)

Imaginea profesională şi ținuta potrivită pentru diverse evenimente

Ţinuta business; Ţinute formale; Ţinuta smart casual

Ordinea de precădere în mediul de afaceri

Concept şi criterii utilizate în mediul de afaceri pentru a stabili ordinea de precădere

Arta negocierii

Principiile negocierii eficiente; Cum organizăm o negociere

Protocolul în scris. Corespondența de afaceri

Caracteristicile corespondenţei de afaceri (clasică şi modernă)

Transmiterea invitaţiilor pentru diverse evenimente şi răspunsul la invitaţie

Cum ne ajută protocolul să avem o întâlnire de afaceri eficientă?

Do’s & don’ts în organizarea şi participarea la evenimente private şi oficiale

Prânz de afaceri sau dejun de lucru; Conferinţe; Recepţie şi cocktail; Dineul

Decalogul protocolului internațional de afaceri şi particularități în diverse state ale lumii
Lumea arabă; America latină; Republica Populară Chineză; India; Japonia; Singapore

Tabuuri sociale

Ce facem atunci când strănutăm, tuşim, sughiţăm, avem accidente la masă, suntem în preajma unor persoane în stare de ebrietate?

Patru subiecte delicate în mediul de afaceri (punctualitatea; fumatul; bârfele şi intrigile; problemele legate de gen)

Gafe de protocol în mediul de afaceri

LECTOR

Sandra Gătejeanu Gheorghe este directorul de protocol al Casei Regale a României. În această calitate a coordonat, în ultimii nouă ani vizitele oficiale ale Familiei Regale a României în străinătate, dar și Călătoriile Regale realizate în România de membrii Familiilor Regale străine, a păstrat legătura cu Casele Regale Europene şi ale lumii, a organizat prezența membrilor Familiei Regale Române la evenimentele publice din țară, a gestionat legătura cu misiunile diplomatice acreditate la București, dar și cu misiunile României din străinătate, a organizat evenimentele Familiei Regale, fie că a fost vorba despre Jubilee sau Seri ale Palatului Elisabeta, Dineuri, Ceremonii de Decorări.

Începând cu anul 2011, Sandra Gătejeanu Gheorghe este lector al Institutului Diplomatic Român, susținând prelegeri despre Protocolul și Ceremonialul Regal în cadrul cursurilor organizate de acestă instituţie.

Ca formare profesională, Sandra Gătejeanu a absolvit cursurile Facultății de Drept a Universității București dar și ale Facultății de Științe Politice din cadrul aceleiași Universităţi. Ea este și avocat în Baroul București şi cadru didactic al Facultății de Drept, Universitatea din București.

A urmat cursuri în domeniul protocolului la International School of Protocol and Diplomacy din Bruxelles, este membru al Asociației Române de Protocol și fondator al primei Școli de Bune Maniere din România.

Sandra Gătejeanu Gheorghe este decorată de Majestatea Sa Regele Mihai cu Medalia Regele Mihai I pentru loialitate și cu Ordinul Coroana României în grad de Ofițer.

A susţinut prelegeri şi în mediul privat pentru companii sau organizații precum: Automobile Bavaria, Campioni în Buiness, Rotary România, Ursus Breweries, etc.

DURATA CURSULUI

Cursul se desfăşoară pe durata unei zile (8 ore).

PERIOADA DE DESFĂŞURARE

29 Septembrie 2017, orele 9.00 – 17.00

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere.

IBR va organiza cursul la sediul său, asigurând lector specializat, suport de curs, bază materială necesară şi servicii de catering.

La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

PERSOANĂ DE CONTACT:

Anca Străchinescu, Specialist formare

Institutul Bancar Român, str. Negru Vodă nr. 3 Bucureşti sector 3

Tel.: 0372.394.424, e-mail: anca.strachinescu@ibr-rbi.ro