Analiza financiara avansata – calitatea declaratiilor financiare: semnale de alerta si tehnici de ajustare

Analiza financiara avansata – calitatea declaratiilor financiare: semnale de alerta si tehnici de ajustare

CALITATEA DECLARATIILOR FINANCIARE: SEMNALE DE ALERTA SI TEHNICI DE AJUSTARE

DE CE ESTE ACEST CURS IMPORTANT?

Pe fondul restricţiilor de finanţare din ultimii patru-cinci ani, companiile private au jucat un rol important, de “bănci comerciale” pentru clienţii lor, prin acceptarea de termene de încasare extinse. Creditul bancar a fost înlocuit din ce în ce mai mult de creditul furnizor. În condiţiile acestor schimbări structurale din economie, efectul de contagiune şi propagare al şocurilor negative este mult mai rapid în prezent. Mai mult decât atât, creşterea numărului de insolvenţe în rândul companiilor mari şi foarte mari poate amplifica acest risc sistemic.

În acest context, devine esenţială stăpânirea şi utilizarea tehnicilor avansate de analiză financiară, creşterea scepticismului privind calitatea veniturilor şi cuantificarea exactă a acestora, aprofundarea măsurilor de lichiditate şi, nu în ultimul rând, o cunoaştere detaliată a tehnicilor de influenţare contabilă a declaraţiilor financiare, semnale de alertă precum şi ajustările necesare. Obiectivul acestui curs este să transfere aceste cunoştinţe într-un mod rapid şi practic, prin intermediul studiilor de caz care vor fi prezentate şi analizate.

PE CINE INTERESEAZA ACEST CURS?

Analiştii financiari din companiile private de orice dimensiune, cei implicaţi în departamentele de control şi management al riscului de credit din bănci şi alte instituţii financiare precum şi consultanţii financiari care îşi doresc să aprofundeze tehnicile de analiză financiară avansată. Acest curs este util şi pentru economişti / analişti financiari care lucrează în diverse domenii de activitate şi care doresc să aprofundeze noţiunile practice privind finanţele corporatiste.

CE VEI INVATA ?

Conţinutul cursului şi prezentarea lectorului sunt orientate pentru a furniza metodologii pragmatice utilizate în analiza financiară şi pentru a uşura integrarea acestora în practica de zi cu zi.

Ziua 1

  • Trecerea în revistă a celor mai importante poziţii ale declaraţiilor financiare
  • Principalii indicatori financiari şi interpretarea acestora. Rata de creştere sustenabilă şi modelul PRAT (extinderea ROE pe cinci factori şi aprofundarea surselor de randament)
  • Sursele ratei de creştere sustenabilă şi structura capitalurilor
  • Poziţia netă de numerar şi buffer-ul de lichiditate pe termen lung
  • Capitalizarea vs. înregistrarea costurilor ca şi cheltuieli – impactul asupra declaraţiilor financiare şi indicatorilor
  • Deprecierea şi reevaluarea activelor – metode, impactul asupra indicatorilor financiari, semnale de alarmă şi interpretarea acestora

Ziua 2

  • Evidenţa contabilă în partida simplă şi dublă: implicaţii, discreţia contabilă şi metode de influenţare
  • Recunoaşterea veniturilor şi cheltuielilor: acumulare / înregistrare în avans
  • Calitatea veniturilor: cuantificare, semnale de alarmă, interpretare
  • Contabilitatea creativă – Influenţarea declaraţiilor financiare, practici şi metode pentru detectare
  • Semnale de alarmă privind recunoaşterea agresivă a veniturilor / amânarea cheltuielilor
  • Ajustarea declaraţiilor financiare pentru: Leasing Operational vs. Financiar / Inflaţie / Cheltuieli capitalizate eronat
  • Integrarea tehnicilor de analiză financiară: modele privind estimarea riscului de insolvenţă, fixarea limitelor de credit

OBIECTIVE

La finalul cursului, participanţii vor  fi capabili:

  • să cunoască şi să stăpânească principalii indicatori financiari;
  • să calculeze şi să interpreteze poziţia netă de lichiditate a unei companii;
  • să utilizeze tehnicile de recunoaştere a veniturilor / cheltuielilor precum  şi impactul acestora asupra indicatorilor financiari;
  • să înţeleagă relaţia între persistenţa veniturilor şi nivelul de creştere non-monetar;
  • să calculeze şi să interpreteze factori privind calitatea veniturilor şi evaluarea relativă;
  • să integreze tehnicile de analiză financiară pentru evaluarea riscului de credit şi determinarea limitelor comerciale.

LECTOR

Iancu Guda, CFA, EMBA – Director General Coface Credit Management Services SRL

Iancu Guda este responsabil pentru dezvoltarea liniilor de servicii în calitate de Director General al Coface Credit Management Services, beneficiind de o experiență de peste 12 ani privind managementul riscului de credit în cadrul companiei. Începând cu anul 2013, este lector asociat la Institutul Bancar Român, unde predă cursuri de analiză financiară avansată și finanțe corporative în cadrul programului CEFA. De asemenea, începand cu anul 2017, Iancu este autorizat de catre ASF pentru poziția de Administrator Independent în Consiliul de Administrație al BRD Asset Management.

Background educaţional

După absolvirea facultăţii FABBV din cadrul ASE, Iancu a finalizat cu succes programul DOFIN – Centru de Excelenţă European în anul 2010, a obținut toate cele trei nivele de certificare CFA în anul 2016, și deține autorizația de formator ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări). Începând cu noiembrie 2014, Iancu urmează cursurile EMBA Sheffield University, pe care le finalizează cu succes (calificativ cu distincție) în 2016.

Activitate de cercetare

Pe parcursul carierei profesionale în cadrul Coface, Iancu a publicat peste 100 de analize, studii de impact și articole în publicațiile locale şi internaţionale de afaceri. Între 2016-2017, Iancu a scris prima lui carte De Ce Esuează Companiile? 10 Greșeli și 100 Soluții , Editura Publica, marcând astfel primii 10 ani de experiență profesională în managementul riscului de credit.

Proiecte de voluntariat

Începând cu martie 2012, Iancu este membru activ  al AAFBR (Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România – www.aafbr.ro), și preia responsabilitatea de Vice-Președinte pentru perioada 2014-2016, urmată de mandatul de Președinte al Consiliului Director al AAFBR pentru perioada 2016-2018. De asemenea, Iancu este membru activ în cadrul altor asociații de renume, precum CFA Romania şi Asociația Trezorierilor din Romania.

DURATA CURSULUI

Cursul se desfăşoară pe durata  a două zile ( 16 ore ).

PERIOADA DE DESFASURARE

21 -22 septembrie 2018

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere.

IBR va organiza cursul la sediul său, asigurând lectori specializaţi, suport de curs, bază materială necesară şi servicii de catering pe durata desfăşurării cursului.

La finalul cursului, participantilor li se va inmana un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR si ARB), cu 14 credite de dezvoltare profesionala continua (CPDs).

CONTACT:

Maria Plăişanu
Coordonator Compartiment
Unitatea Cursuri de Scurtă Durată şi Cursuri ANC
Telefon mobil: 0748.886.846
e-mail: maria.plaisanu@ibr-rbi.ro

Nume și prenume*

Institutie

Departament

Functie

Telefon*

Fax

Adresa de email*

Titlul cursului*

captcha

Scrie textul de mai sus:

Comentarii