Impactul INCOTERMS 2010 asupra contractelor comerciale

Impactul INCOTERMS 2010 asupra contractelor comerciale

  Incoterms  

OBIECTIVUL CURSULUI

Seminarul oferă o interpretare complexă a noilor reguli Incoterms® 2010 şi a impactului acestora asupra comerţului internaţional, atât la nivel macro, cât şi în relaţiile comerciale dintre firme. Condiţiile de livrare INCOTERMS sunt recunoscute şi acceptate pe plan internaţional. Ele definesc obligaţiile, riscurile şi costurile suportate de cumpărător şi de vânzător, în derularea unei tranzacţii externe/interne. Seminarul va prezenta nu numai schimbările pe care le aduce INCOTERMS® 2010, comparativ cu INCOTERMS 2000, dar va oferi participanţilor şi posibilitatea înţelegerii scopului, utilizării şi aplicării acestor reguli în practica comercială, cu impact asupra obligaţiilor, costurilor şi riscurilor pe care şi le asumă partenerii contractuali, pentru derularea în condiţii optime a tranzacţiei respective, în funcţie de condiţia de livrare agreată pentru o anumită tranzacţie comercială.

GRUPUL TINTA

Personal bancar din dept. de plăţi externe, garanţii, finanţarea comerţului şi din front office, angajaţii firmelor care îşi desfăşoară activitatea în departamentele de export – import/vânzare – desfacere, marketing, juridic, financiar-contabil, transportatori, funcţionari/declaranţi vamali, asiguratori, etc.

PUNCTE CHEIE

Identificarea celor două puncte critice în livrarea mărfurilor în comerţul internaţional:

  • punctul unde are loc transferul riscurilor de la vânzător/exportator la cumpărător/importator („pe riscul cui circulă mărfurile?”)
  • punctul unde are loc transferul costurilor de la vânzător/exportator la cumpărător/importator („cum are loc distribuţia costurilor?”)

CONTINUT

  • Scopul şi aplicabilitatea Incoterms
  • INCOTERMS® 2010 versus INCOTERMS 2000
  • Clasificarea condiţiilor de livrare (delimitarea responsabilităţilor şi riscurilor):

– pentru orice modalitate de transport: EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP

– pentru transportul maritim: FAS, FOB, CFR, CIF

  • Regulile INCOTERMS® 2010; riscuri şi asigurare; asigurarea încărcăturii versus responsabilitatea transportatorului
  • INCOTERMS® 2010 şi informaţiile legate de securitate
  • Corelaţia dintre documentele comerciale furnizate conform INCOTERMS® 2010 şi modalitatea de decontare stabilită în contract (de ex: în cazul decontării prin acreditiv documentar)
  • Clarificări şi exemplificări privind utilizarea corectă a condiţiilor de livrare INCOTERMS în practivă comercială

LECTOR

Gabriela Hârţescu, Director General, Institutul Bancar Român, Doctor în Economie – specializarea Finanţe. Doamna Gabriela Hârţescu este expert în domeniul finanţării comerţului internaţional, având peste 20 ani în training şi consultanţă în acest domeniu (plăţi externe, garanţii, surse de finanţare,etc.). Gabriela a activat într-o companie importantă, la dept. de import-export şi a avut ocazia să studieze „pe viu” şi partea de activitate bancară din departamentele de profil.

DURATA CURSULUI

Cursul se desfăşoară pe durata a 7 ore.

PERIOADA DE DESFASURARE

19 mai 2017, orele 10:00 – 17:00

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. IBR va organiza cursul la sediul său, asigurând lectori specializaţi, suport de curs, bază materială necesară şi servicii de catering.

La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR si ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

PERSOANĂ DE CONTACT

Emanuela Savu
Training Manager
Institutul Bancar Român
str. Negru Vodă nr. 3 Bucureşti sector 3
Tel.: 0372.394.424
Mobil: 0748886803
Fax: 021.327.50.86
E-mail: emanuela.savu@ibr-rbi.ro

Nume și prenume*

Institutie

Departament

Functie

Telefon*

Fax

Adresa de email*

Titlul cursului*

Scrie textul de mai sus:

Comentarii

dscn8251dscn8254dscn8257