Comunicare interna strategica in institutiile financiare

Comunicare interna strategica in institutiile financiare

 GOLIN

Comunicarea internă implică comunicarea către anagajaţi sau departamente la toate nivelurile unei organizaţii. O comunicare internă eficientă creează mecanisme care stimulează implicarea angajaţilor şi ajută la o mai bună înţelegere a obiectivelor organizaţiei şi a modului în care acestea pot fi atinse. Adaptarea metodelor şi instrumentelor de comunicare internă la specificul organizaţiei şi includerea unor noi componente, precum social media, reprezintă cea mai mare provocare, în special în cazul domeniului financiar, şi, în acelaşi timp, cea mai mare oportunitate de maximizare a valorii adăugate aduse de comunicarea internă.

OBIECTIV

La finalul cursurilor, participanţii vor deţine cunoştinţe şi aptitudini de comunicare financiară internă eficientă, care să le permită utilizarea unor metode, tactici şi instrumente adaptate specificului organizaţional şi care cresc performanţa organizaţională.

GRUP TINTA

Cursul se adresează în special responsabililor de comunicare din cadrul organizaţiilor financiare, dar şi managerilor care au un contact direct şi permanent intra şi inter departamental.

AVANTAJELE PARTICIPARII LA CURS

  • Inţelegerea modului în care comunicarea internă aduce valoare adăugată organizaţiei
  • Explorarea unor studii de caz care prezintă rolul, procesele şi aptitudinile implicate în comunicarea inernă
  • Însuşirea modului în care pot fi puse în practică aspectele teroetice ale comunicării interne astfel încat să fie atinse rezultate tangibile şi cuantificabile
  • Prezentarea de tips&tricks care ajută la o comunicare internă mai eficientă

CONTINUT

Cursul îşi propune o abordare aplicată a comunicării interne pentru instituţiile financiare, prin identificarea particularitătilor specifice domeniului şi, implicit, prin concentrarea asupra acelor procese, metode, tactici şi instrumente care au un grad de aplicabilitate mai ridicat. Cursul utilizează studii de caz şi metode interactive, specifice domeniului financiar, exemplificănd atât „best practices” cât şi „aşa nu”, la nivel naţional şi internaţional.

TEMATICA

Comunicare interna strategică pentru instituţii financiare

  • Relevanţa unei strategii de comunicare internă
  • Aspectele luate în considerare în crearea unei strategii de comunicare internă: Structura, Cultura organizaţională, Stilul de management, sursele de putere, sursele schimbării, diferenţele individuale
  • Paşii creării unei strategii de comunicare internă
  • Comunicarea internă în caz de criză
  • Change communication
  • Adaptarea continuă a comunicării interne

Comunicare interna eficientă in instituţii financiare

  • Ce înseamnă comunicare eficientă
  • Ce face diferenţa între un responsabil de comunicare internă şi un bun comunicator
  • Selectarea si segmentarea publicurilor Selectarea şi aplicarea metodelor, tacticilor şi instrumentelor de comunicare internă în funcţie de specificul domeniului, dar şi al organizaţiei
  • Evaluarea rezultatelor campaniilor de comunicare internă

Managementul comunicării interne în instituţiile financiare

  • Implementarea strategiei de comunicare internă
  • Evaluarea eficienţei comunicării interne
  • Comunicarea internă – între responsabilităţile directorului de comunicare, ale departamentului de HR şi cele ale middle-managerilor

Provocările comunicării interne în instituţiile financiare: de la motivarea angajaţilor la social media

  • Care sunt particularităţile comunicării interne în instituţiile financiare
  • Cum ne asigurăm că mesajul transmis este bine înţeles
  • Motivarea angajaţilor, de la scheme de recompensare la stimularea implicării
  • Cum poate fi utilizată social media pentru creşterea eficienţei comunicării interne

DURATA: 4 ore

PERIOADA: TBC, orele: 9.00 – 13.00

La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR si ARB), cu 4 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

LIMBA DE PREDARE: română

PREZENTARE LECTORI

MONICA BOTEZ, Managing Partner, Golin

Are o experienţă de zece ani în PR şi, de sapte ani face parte din echipa GolinHarris, în cadrul căreia a acumulat un know-how profesional extins şi o expertiză vastă în dezvoltarea şi implementarea de campanii de comunicare complexe. Este strategul din spatele unor clienţi de prim rang precum Franklin Templeton Investments, XTB România, Schneider Electric, Parlamentul European, PeliFilip, PepsiCo Romania.

Monica îşi coordonează echipa în dezvoltarea de strategii de comunicare şi în asigurarea unor servicii la standarde înalte clienţilor agenţiei, pentru care este determinată să obţină cele mai bune rezultate. De asemenea, are deseori oportunitatea de a se implica în proiecte sociale care susţin dezvoltarea comunităţii.

Monica are un istoric educaţional în ştiinţe politice şi comunicare, obţinând diplome de licenţă în Litere şi în Ştiinţe Politice la Universitatea din Bucureşti, dar şi o serie de alte calificări academice – un Certificat de studii politice oferit de Institutul de Studii Politice din Aix-en-Provence, Franţa, o Diplomă de studii aprofundate (DEA) în cadrul Universităţii din Bruxelles, Belgia, şi o diplomă oferită de Chartered Institute of Public Relations din Londra, Marea Britanie.

Persoana de contact

Sanda Voinescu

Mobil: 0748.886.820

E-mail: sanda.voinescu@ibr-rbi.ro

www.ibr-rbi.ro

Nume și prenume*

Institutie

Departament

Functie

Telefon*

Fax

Adresa de email*

Titlul cursului*

Scrie textul de mai sus:

Comentarii