Corporate social responsibility (CSR) in industria financiara

Corporate social responsibility (CSR) in industria financiara

 GOLIN

CSR (Corporate social responsibility – Responsabilitate socială corporativă) reprezintă ansamblul de iniţiative prin care companiile se implică în dezvoltarea societăţii. În Romania, responsabilitatea socială a devenit unul dintre punctele de interes pentru companii, care se aliniază astfel la o practică internaţională cu tradiţie. Mai mult, în aprilie 2013 Comisia Europeană a publicat o propunere legislativă care presupune obligativitatea companiilor cu peste 500 de angajaţi de a publica anual informaţii despre impactul social, de mediu  şi asupra drepturilor angajaţilor. Astfel, CSR-ul ar putea deveni, în curând, un „must” în sensul real al cuvântului. În aceste condiţii, organizaţiile ar trebuie să urmărească maximizarea beneficiilor CSR-ului asupra activităţii lor.

OBIECTIV

La finalul cursurilor, participanţii vor înţelege conceptul de responsabilitate socială corporativă şi vor fi capabili să selecteze acele programe care au un puternic impact pozitiv atât asupra societăţii, cât şi a organizaţiei.

GRUP TINTA

Acest curs vizează, în primul rând, responsabilii de comunicare ce vor să includă în strategia de comunicare şi componenta de CSR, precum şi managerii de dezvoltare, care doresc să integreze CSR-ul în strategia companiei.

AVANTAJELE PARTICIPARII LA CURS

  • Prezentare sintetizată a conceptului de CSR, a beneficiilor şi a riscurilor implicate de diversele tipuri de programe de CSR
  • Familiarizarea cu conceptul de CSR prin utilizarea studiilor de caz şi a exemplelor relevante
  • Analiza unor campanii de CSR relevante desfăşurate de instituţii financiare

CONTINUT

Cursul îşi propune să ofere o prezentare cât mai elcoventă a conceptului de CSR, accentuând rolul acesteia în domeniul financiar, precum şi tipul de programe cu impact maxim în acest domeniu.

TEMATICA

Responsabilitatea socială corporativă în industria financiară

  • CSR-ul şi rolul strategic în cadrul unei organizaţii financiare
  • Impactul activităţilor de CSR – la nivel de companie şi la nivel de comunitate. Beneficii de business si rezultate financiare pozitive prin implementarea unei strategii de CSR
  • Tipologii de programe de CSR
  • Cum alegem proiectele de CSR în funcţie de specificul şi obiectivele organizaţiei. Implicarea stakeholderilor.
  • CSR-ul si situaţiile de criză
  • CSR-ul nu este filantropie

Strategia de CSR în instituţiile financiare

  • Factorii care trebuie luaţi în considerare în stabilirea strategiei de CSR
  • Etapele stabilirii strategiei de CSR
  • Cum evaluăm o campanie de CSR

Campanii eficiente de CSR în sectorul financiar

  • Do’s and don’t într-o campanie de CSR
  • Studii de caz – campanii de CSR de succes în domeniul financiar

DURATA: 4 ore

La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR si ARB), cu 4 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

LIMBA DE PREDARE: română

PREZENTARE LECTORI

MONICA BOTEZ, Head of Corporate Division, Golin

Are o experienţă de zece ani în PR şi, de sapte ani face parte din echipa GolinHarris, în cadrul căreia a acumulat un know-how profesional extins şi o expertiză vastă în dezvoltarea şi implementarea de campanii de comunicare complexe. Este strategul din spatele unor clienţi de prim rang precum Franklin Templeton Investments, XTB România, Schneider Electric, Parlamentul European, PeliFilip, PepsiCo Romania.

Monica îşi coordonează echipa în dezvoltarea de strategii de comunicare şi în asigurarea unor servicii la standarde înalte clienţilor agenţiei, pentru care este determinată să obţină cele mai bune rezultate. De asemenea, are deseori oportunitatea de a se implica în proiecte sociale care susţin dezvoltarea comunităţii.

Monica are un istoric educaţional în ştiinţe politice şi comunicare, obţinând diplome de licenţă în Litere şi în Ştiinţe Politice la Universitatea din Bucureşti, dar şi o serie de alte calificări academice – un Certificat de studii politice oferit de Institutul de Studii Politice din Aix-en-Provence, Franţa, o Diplomă de studii aprofundate (DEA) în cadrul Universităţii din Bruxelles, Belgia, şi o diplomă oferită de Chartered Institute of Public Relations din Londra, Marea Britanie.

Persoana de contact

Sanda Mihaiteanu

Mobil: 0748.886.820

E-mail: sanda.mihaiteanu@ibr-rbi.ro

www.ibr-rbi.ro

Nume și prenume*

Institutie

Departament

Functie

Telefon*

Fax

Adresa de email*

Titlul cursului*

Scrie textul de mai sus:

Comentarii