Când companiile adoptă metodologia Agile la nivelul întregii organizații, una dintre cele mai mari provocări o constituie schimbarea modului în care își desfășoară activitatea angajații din domeniul financiar.
Într-o abordare tradițională, planificarea financiară are loc cel mai adesea anual, cu bugete alocate în avans și o evaluare a succesului determinată de aceste bugete. În mediul de business actual, această abordare nu mai funcționează, așa că o nouă abordare este necesară. Fără a diminua importanța cheltuielilor raționale și respectarea reglementărilor, implementarea unei abordări Agile încurajează adaptarea rapidă la cerințele în schimbare impuse de ecosistemul de business.
Conceptul de succes analizat dintr-o perspectivă actuală presupune o furnizarea durabilă și eficientă către clienți, încurajând în același timp profesioniștii să ia decizii înțelepte. Aceste decizii includ administrarea responsabilă a fondurilor organizației.
Acest lucru presupune abordarea finanțelor, contabilității și achizițiilor dintr-o perspectivă generată de un mindset Agile, schimbând radical modul de realizare a bugetării și alocării costurilor, reexaminând principiile existente în domeniul financiar și abordând domeniul achizițiilor dintr-o perspectivă definită de colaborare.
OBIECTIVE
- Înțelegerea motivației adoptării metodologiei Agile în organizații și a importanței acesteia pentru departamentele financiare
- Dobândirea de instrumente practice și metode bazate pe acțiune pentru aplicarea metodologiei Agile în activitatea profesională zilnică
- Crearea unei experiențe interactive și edificatoare pentru angajați prin folosirea tehnicilor Agile și a gândirii bazate pe proiectare
- Încurajarea schimbării și adaptării eficiente în rândul angajaților în raport cu schimbările din mediul financiar la nivel global
- Schimbarea modului de bugetare și gestionare a costurilor, porning de la o metodologie Agile
- Schimbarea modului de gestionare a contabilității și achizițiilor în scopul creșterii eficienței.
AUDIENŢĂ
- Profesioniști din domeniul financiar
- C-level
- Profesioniști din domeniul achizițiilor
- Business managers
- Contabili
TEMATICĂ
Domeniul financiar dintr-o perspectivă Agile
De ce Agile în domeniul financiar?
Motivația pentru schimbare
Agilitatea – imagine de ansamblu
Raportare financiară în organizațiile Agile
Adaptarea domeniului financiar la o organizație Agile
Cum abordările financiare tradiționale îngreunează Agilitatea
Abordări Agile în domeniul financiar
Schimbări la nivelul rolurilor și percepției
Schimbări esențiale la nivelul rolurilor existente în departamentele financiare
Competențe și abilități necesare
Agile în finanțe și ecosistemul de business
Silos și lipsa unei alinieri profesionale
Crearea parteneriatelor
Construirea încrederii într-un context financiar
Modele de colaborare Agile
Organizarea echipelor
Bugete și gestionarea costurilor
Necesitatea schimbării bugetării și a gestionării costurilor
Revizuirea scopului bugetării
Influența obiectivelor asupra sistemului
Influența obiectivelor asupra comportamentului uman
Frecvența ciclului de bugetare
Bugetare și gestionarea costurilor pentru Agilitate
Trecerea de la bugete fixe la bugete incrementale
Adoptarea finanțării continue
Obiective, prognoze și alocarea resurselor
Targetare financiară eficientă
Prognoză financiară eficientă
Alocare eficientă a resurselor
Bugetare pentru generarea valorii clienților
Compararea abordărilor de finanțare
Gestionarea valorii vs. Gestionarea costurilor
Bugetarea ciclului de viață al produsului
Considerații privind ciclul de viață al produsului
Finanțarea timpurie a ciclului de viață în scopul explorării
Finanțarea târzie a ciclului de viață în scopul exploatării
Încurajarea echipelor în vederea gestionării finanțelor
Bugetul proprietății și produsului
Încredere și transparență
Mutarea fondurilor în funcție de cerințe
Ce este diferit în domeniul contabilității
Agilitate și reglementarea finanțelor
Contabilitate dintr-o perspectivă Agile
Procese și reglementări Agile
Autoritate & reglementare
Etică și principii Agile în contabilitate
Trecerea de la reguli contabile la principii contabile
Metrici contabile Agile
Costul generat de întârzieri
Costul calității și nonconformității
Prognozarea valorii viitoare
Contabilitatea inițiativelor Agile
CapEx vs. OpEx
Instrumente de dezvoltare a capitalizării
Alocare iterativă vs alocare bazată pe flux
Achiziții Agile
Depășirea provocărilor determinate de achiziții tradiționale
Provocările achizițiilor tradiționale
Abordări Agile ale achizițiilor
Instrumente Agile pentru achiziții
Ecosisteme de parteneriat
Contracte Agile
Noi modele de contract
Contracte avantajoase pentru ambele părți
Stimulente vs sancțiuni
Key Performance Indicators (KPIs)
Mecanisme de feedback asupra contractelor
Considerente legale
LECTOR
ADRIAN SITA este General Manager la Gentlab (IBM Advanced Business Partner) şi Head of IT Training la BrainConcert (IBM Business Partner). Deţine, printe altele, următoarele certificări internaţionale: IBM DB2 Content Manager v8.3; IBM DB2 Fundamentals v8.1; IBM Websphere Application Server ND 6.0; IBM Websphere MQ 6.0; Rational Unified Process 7.0; IBM Websphere Portal 6.0; IBM Authorized Trainer; CA Service Desk.
A absolvit secţia de Automatică şi IT a Universităţii Transilvania din Braşov în anul 2002 şi deţine din 2009 un Master în Managementul proiectelor software la ASE Bucureşti, etc.
Clienţi în portofoliu: Ministerul Economiei, Ministerul Finanţelor Publice, ANAF, Ministerul Afacerilor Interne, Petrom, Unicredit Bulbank Bulgaria, ASE Bucureşti, Universitatea Politehnică Bucureşti.
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
27 – 28 MAI 2020, orele 09:00 – 17:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs pe e-mail.
Cursul se va livra ONLINE, pe platforma ZOOM.
Cursul se va organiza pe platforma KNOLYX – o platforma gratuita pentru cursanti. Cursantii vor avea nevoie de un laptop sau tableta si conexiune la internet.
La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 14 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).
PERSOANĂ DE CONTACT
Alina Ioniţă Burlacu-Training Specialist
Institutul Bancar Român, str. Negru Vodă nr. 3 Bucureşti sector 3
Mobil: 0749.011.331, e-mail:alina.ionita@ibr-rbi.ro