OBIECTIV
Seminarul oferă o interpretare complexă a noilor reguli Incoterms 2020 şi a impactului acestora asupra comerţului internaţional, atât la nivelul contractelor comerciale bilaterale, cât şi în relaţiile cu ceilalti participanti, precum firme/broker de carăușerie, de asigurare, birouri vamale și care susțin logistic acest flux al comerțului international. Fiind emise sub auspiciile Camerei Internaționale de Comerț de la Paris, termenii INCOTERMS sunt recunoscuți şi acceptați pe plan internaţional. Acesti termeni definesc obligaţiile, riscurile şi costurile suportate de cumpărător şi de vânzător, în derularea unui act de comerț, fie că se desfășoară pe teritoriul unei singure țări, fie că se derulează pe unul sau mai multe continente. Seminarul va prezenta nu numai schimbările pe care le aduce INCOTERMS 2020, comparativ cu versiunea INCOTERMS 2010, dar va oferi participanţilor şi posibilitatea înţelegerii scopului, utilizării şi aplicării acestor reguli în practica comercială, prin exemplificarea unor Studii de caz.
GRUPUL ŢINTĂ
Personal bancar din departamentele de plăţi externe, finanțarea comerțului internațional (garanții, incasso, acreditive documentare și stand-by, scontarea efectelor de comerț, avalizare, contracte escrow), juridic, managerilor relații clienți IMM şi corporaţii; angajaţii companiilor care activează în departamentele operaţionale de export, import, vânzare, desfacere, marketing, juridic, financiar-contabil, precum şi firmelor de transport şi logistică, asigurătorilor, declaranţilor vamali, etc.
CONŢINUT
- Ce sunt regulile INCOTERMS?
- INCOTERMS do’s and don’ts
- Clasificarea condiţiilor de livrare
- Modificările INCOTERMS 2020 față de INCOTERMS 2010
-
- Condiţiile de livrare văzute atât din perspectiva Vânzătorului, cât și a Cumpărătorului
- Documentele de livrare utilizate pentru/în cadrul fiecarui termen Incoterms
-
- Studii de caz
LECTOR
Stancu MAVRODINEANU
Cu o experiență bancară (BRCE, BCR, Raiffeisen Bank) de peste 30 de ani, din care 25 în activitatea de finanțarea comerțului internațional. De-a lungul carierei, a fost un participant activ în implementarea sistemului SWIFT în România, pentru categoriile de mesaje aferente finanțării comerțului internațional, în derularea și finanțarea proiectelor comerciale de anvergură, implicând produse și structuri complexe.
Cu participări la cursuri și seminarii interne si internaționale, cu responsabilități în formarea noilor angajați privind produsele fezabile activității privin finanțarea comerțului, Stancu vă va ajuta în asimilarea rapidă a noțiunilor INCOTERMS și a utilizării acestora cu transparență și echidistanță față de clienți.
PERIOADA DE DESFĂȘURARE
27 octombrie 2022, orele 10:00 – 14:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM. Pentru detalii click aici.
La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificat emis de IBR şi CCIR, cu 4 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
PERSOANĂ DE CONTACT
Anca Străchinescu, Specialist formare
Tel.: 0748886818, e-mail: anca.strachinescu@ibr-rbi.ro