Ordinul BNR nr. 354/2023 si Cerinţele Ghidurilor ESMA privind conduita instituţiilor de credit.
Noi provocări pentru 2024 – 2025
Modul de pregătire continuă MIFID II, potrivit Legii nr. 126/2018 şi Regulamentului nr. 5/5/2023 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară şi al Băncii Naţionale a României nr. 14/7/2018 privind prestarea de servicii şi activităţi de investiţii în numele societăţilor de servicii de investiţii financiare şi al instituţiilor de credit.
OBIECTIVE
Programul are ca scop: prezentarea noutăţilor legislative europene si nationale MIFID II si a Ghidurilor europene EBA si ESMA in materie, preluate in legislatia secundara locala, precum şi dezbateri privind guvernanţa acestora, inclusiv a conflictelor de interese, a riscului de conduita si a alertelor interne.
Seminarul va avea un caracter practic şi interactiv, cu Dezbateri şi Studii de Caz pentru identificarea şi evitarea riscurilor mai sus anunţate şi identificarea de noi paradigme de conduită.
GRUP ȚINTĂ
Cursul se adresează personalului cu responsabilităţi în domeniul conformităţii, audit intern, IT, control risc, resurse umane, specialişti în oferirea de servicii financiare MiFID II; specialişti în domeniile: private banking, trezorerie, retail şi guvernanță corporativă.
CONŢINUT
1. Noi Cerinţe şi Ghiduri europene – provocările pentru 2024;
1.1. Ghid cu privire la anumite aspecte ale cerinţelor MiFID II privind adecvarea (ESMA35 – 43 – 3172);
1.2. Ghid cu privire la anumite aspecte ale cerinţelor MiFID II privind funcţia de asigurare a conformităţii (06/04/2021 | ESMA35-36-1952 RO);
1.3. Ghid privind cerinţele de guvernanţă a produselor MiFID II (ESMA35 – 43 – 620 RO şi ESMA35-43-3448);
1.4. Ghid cu privire la anumite aspecte ale cerinţelor MiFID II privind caracterul corespunzător şi legate exclusiv de executare (ESMA35 – 43 – 3006);
1.5. Ghid cu privire la anumite aspecte ale cerinţelor MiFID II privind remunerarea (ESMA35 – 43 – 3565);
1.6. Ghidului privind cadrul de administrare a activităţii în temeiul Directivei (UE) 2019/2.034 (EBA/GL/2021/14);
1.7. Ordinul BNR 354/18.12.2023 privind conduita instituţiilor de credit care prestează servicii şi activităţi de investiţii pe piaţa monetară si valutara;
1.8. Regulamente şi Norme ASF în materie.
2. Graniţa între activitatea de Consultanţă şi cea de Execuţie – provocări şi utopii;
3. Gestionarea Conflictelor de interese – sisteme IT dedicate;
4. Avertizările interne Whistleblower (WB) şi eficienţa lor;
5. Dezbateri şi provocări – noi paradigme;
LECTOR
Dr. Georgica Raicu – este Șef Serviciu Conformare Cerinţe Legislative, în cadrul Băncii Transilvania şi, începând cu anul 2016, este alternativ – Preşedinte/Vicepreşedinte al Comisiei de Conformitate din cadrul Asociației Române a Băncilor. Dna. Raicu deţine o experienţă de management de 30 de ani în domeniul pieţelor financiare deţinând funcţii de Șef serviciu/Director adjunct în cadrul Direcției de Reglementare și Autorizare al CNVM (actual ASF), Compliance Manager/Director Conformitate – Banca Romaneasca NBG si Volksbank. Este absolventă a Facultăţii de Statistică şi Cibernetică Economică – sectia Informatica Economica – din cadrul ASE, Doctor în Economie – specializarea Doctrine şi Econometrie (ASE) şi Master în Drept Internațional European la Universitatea de Drept Nicolae Titulescu.
Experienţa profesională este validată de numeroase certificări/participări internaţionale, cum sunt: Compliance Officer oferita de International Academy of Financial Management (IAFM), Compliance Officer Anti-Money (IAFM) Atena; Compliance Ethics Officer – Society of Corporate Compliance and Ethics (SCCE) Londra, ACAMS – Amsterdam, Program on Mutual Funds and Brokerage Services Training and Meetings – USA, Management of the Canadian Financial Market – Canada. Dna. Raicu este certificată ca formator de competenţe profesionale (ANC).
DURATA
Cursul se desfăşoară pe durata a 8 ore.
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
28 martie 2025, orele 9:00 – 17:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, avem rugămintea să o transmiteţi responsabilului de curs, pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM. Pentru detalii click aici.
La finalul cursului, participanţii vor primi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: Banca Națională a României şi Asociația Română a Băncilor), cu 8 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs), potrivit Legii nr. 126/2018 şi Regulamentului nr. 14/7/2018.
PERSOANA DE CONTACT
Bogdan Trifescu
Specialist în Formare
Tel: 0748 886 814
e-mail: bogdan.trifescu@ibr-rbi.ro