Membrii fondatori
și

Prevenirea Spălării Banilor – Riscuri și Tipologii

DATĂ SUSȚINERE CURS: 14 martie, 2025

OBIECTIVUL CURSULUI

Cursul prezinta cadrul legislativ privind prevenirea și combaterea spălării banilor și modalități practice de implementare în contextul tendințelor actuale și a bunelor practici la nivel internațional cu scopul de a facilita recunoașterea de către angajații instituțiilor financiare a operațiunilor care pot avea legătură cu spălarea banilor sau cu finanțarea terorismului.

GRUP ŢINTĂ

Cursul este recomandat angajaţilor din instituţiile financiare care interacţionează în mod direct sau indirect cu clienţii, personalului cu atribuții în administrarea riscului de spălarea banilor și finanțarea terorismului  precum și tuturor celor interesaţi să aprofundeze acest subiect.

 CE VEI ÎNVĂȚA

  1. cerințele legislației privind prevenirea spălării banilor
  2. să aplici procesele de cunoaștere a clientelei și să gestionezi corect documentația necesară.
  3. să identifici riscurile aferente clienților și tranzacțiilor acestora
  4. tipologiile de spălare a banilor și cum sunt acestea utilizate pentru a disimula proveniența ilegală a fondurilor.
  5. să recunoști și să previi implicarea instituției financiare în spălarea banilor
  6. să previi încălcarea legislației și sancțiunile asociate.

CONŢINUT

Modulul 1: Introducere în spălarea banilor și finanțarea terorismului

  • Concepte și definiții privind spălarea banilor și finanțarea terorismului
  • Directivele UE privind prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului, regulamentele UE relevante și legislației naționala
  • Consecințele spălării de bani și finanțării terorismului asupra stabilității financiare și a reputației instituțiilor.

Modulul 2: Măsuri de precauție privind clientela

  • Identificarea, verificarea și monitorizarea clienților.
  • Măsurile standard de cunoaștere a clientelei
  • Criteriile pentru aplicarea măsurilor simplificate și suplimentare de cunoaștere a clientelei,
  • Conceptul de beneficiar real, procedurile de identificare și verificare a acestuia, cazuri practice și studii de caz

Modulul 3: Evaluarea riscului de ML/TF la nivelul clientului

  • Identificarea și evaluarea factorilor de risc asociați clienților, produsele, serviciile, tranzacțiilor și canalele de distribuție.
  • Prezentarea diferitelor metode de evaluare a riscului,
  • Importanța documentării procesului de evaluare a riscului și păstrarea evidențelor.
  • Cazuri practice și studii de caz

Modulul 4: Monitorizarea continuă a relațiilor de afaceri și a tranzacțiilor

  • Implementarea de sisteme de alertă pentru identificarea tranzacțiilor suspecte.
  • Tehnici de analiză a tranzacțiilor pentru identificarea tiparelor neobișnuite.

Modulul 5: Tipologii de spălare de bani și finanțare a terorismului și raportarea tranzacțiilor

  • Prezentarea celor mai comune tipologii de spălarea banilor și finanțare a terorismului cat și a celor emergente
  • Indicatori specifici care pot semnala activități suspecte de spălare de bani și finanțare a terorismului.
  • Raportul de Tranzacții Suspecte și reguli privind raportarea.
  • Cazuri practice și studii de caz

Modulul 6: Răspunderi și sancțiuni

  • Sancțiunile aplicate pentru nerespectarea legislației
  • Lectii invatate din sancțiunile aplicate de autorități

LECTOR

Ion RADU este Expert Conformitate la Banca Comercială Română având responsabilități în administrarea riscurilor privind cunoașterea clientelei, prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, implementarea sancțiunilor internaționale.  Activează în domeniul bancar din 1999 de la prima apariție a acestei legislații în România ocupând anterior diverse poziții de execuție și coordonare în Raiffeisen Bank și OTP Bank.

DURATA CURSULUI

Cursul se desfăşoară pe durata a 8 ore.

DATA DE DESFĂŞURARE

14 martie 2025, între orele 9:00 – 17:00.

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.

Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.

La finalul cursului, participanţilor li se va transmite pe email un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs), in termen de 2 saptamani de la data cursului. Certificatul in format fizic poate sa fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Voda nr. 3, Bucuresti, sector 3.

Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.

Persoană de contact

Maria PLĂIŞANU – Coordonator compartiment

Mobil: 0748.886.846, e-mail: maria.plaisanu@ibr-rbi.ro