Legea nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar stabilește reguli și proceduri pentru redresarea și rezoluția entităților financiare, având ca scop protejarea depozitelor bancare și prevenirea efectelor negative asupra stabilității financiare. Legea transpune la nivel national Directiva 2014/59/UE (Directiva privind redresarea și rezoluția instituțiilor bancare, BRRD).
Cursul va acoperi cerintele urmatoarelor reglementari:
- Directiva 2014/59/UE (Directiva privind redresarea și rezoluția instituțiilor bancare, BRRD)
- Legea nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar
- Ghidul Autorității Bancare Europene (EBA) privind îmbunătățirea posibilității de soluționare pentru instituții și autorități de rezoluție în temeiul articolelor 15 și 16 din Directiva 2014/59/UE.
SCOP
Scopul acestui seminar este de a oferi o imagine de ansamblu asupra cerintelor emise de către BNR referitoare la rezoluția instituțiilor de credit și impactul implementării acestor cerinte asupra sectorului bancar din Romania.
La finalul cursului, participanții:
- Vor avea o înțelegere aprofundata a conceptelor de bază și a cerințelor privind rezoluția bancară;
- Vor înțelege provocările și impactul implementarii acestor cerințe.
AUDIENȚĂ
Acest seminar se adresează specialiștilor din serviciile financiare care doresc să se familiarizeze cu cele mai recente actualizări legislative și cu cele mai bune practici aferente subiectului de rezoluție bancară.
CONȚINUT
- Cadrul de reglementare – atât la nivel national, cât și la nivel european
- Ce este rezoluția bancară?
- În ce condiții se declanșează o acțiune de rezoluție?
- Care sunt principiile rezoluției bancare?
- Prezentare generală a strategiilor și instrumentelor de rezoluție
- Rolurile autorităților de supraveghere și de rezoluție
2.SRB – tendințe și provocări în materie de rezoluție
- Programul de lucru al SRB pentru 2023: aspecte-cheie
- Programul de lucru al SRB pentru 2024-2028
- Cerințe BNR pentru instituțiile de credit
- Capabilitățile MIS: proceduri generale și dispoziții minime de guvernanță
- Setul de date BNR și autoevaluarea capabilităților MIS
- Așteptări cu privire la capacitățile de implementare a VDR
- Acorduri de confidențialitate
- Testarea capabilităților MIS – categorii de dry run
- Obiective BNR pentru exercițiul de dry run
- Evaluarea 1 & 2
- Definiție și obiective
- Planul de comunicare în rezoluție
- Cadrul de reglementare
- Acorduri de confidențialitate privind planul de comunicare în rezoluție
- Conținutul planului de comunicare
- Comunicarea internă și externă
- Etapele comunicării
- Canale de comunicare
- Procesul de comunicare între FMIs și entitatea în rezoluție
- Instrumentul de recapitalizare internă
- Concepte-cheie
- Manualul de recapitalizare internă – așteptările SRB cu privire la bănci
- Elementele-cheie ale manualului de recapitalizare internă
- Puterea de reducere a valorii sau conversie a instrumentelor de capital relevante și a datoriilor eligibile (WDCCIEL).
- Circumstanțe de aplicare a WDDCIEL
- Aplicarea propriu-zisă a puterii de reducere a valorii sau conversie a instrumentelor de capital relevante și a datoriilor eligible
- Identificarea instrumentelor
- Ordinea etapelor operaționale pentru identificarea fiecărui tip de instrument este de așteptat să fie prezentată în manualul de recapitalizare internă
- Datoriile care fac obiectul recapitalizării interne – concepte-cheie. Excluderi
- MREL și iMREL
- Definiție și cadru de reglementare
- MREL vs TLAC
- Cerințe MREL – criterii complexe de eligibilitate
- Datorii excluse
- MREL extern vs. MREL intern
- Poziționarea în avans privind iMREL și ILTRM
- Execuția internă
- Ghidul operațional SRB privind manualele de recapitalizarea internă
- Etapele execuției interne
- Execuție externă
- Ghidul operațional SRB privind manualele de recapitalizarea internă
- Calendarul etapelor operaționale
- Fluxul de sarcini în cadrul execuției externe
- Evaluarea 3
- Evaluarea riscului de NCWO
LECTORI
Oana Ceban
Oana este Manager în Departamentul Risc și Reglementare Servicii Financiare, în cadrul Deloitte România. Are o experiență de peste 7 ani în sectorul bancar inclusiv în aria de rezoluție bancară, analiză financiară, analiză și aprobare credite. Oana a câștigat o experiență solidă în cadrul de analiză financiară, raportare financiară și control intern, management al riscului, guvernanță corporativă, contabilitate financiară și de gestiune.
Cristina Tache
Cristina este Manager în Departamentul Risc și Reglementare Servicii Financiare, în cadrul Deloitte România. Are o experiență de peste 7 ani în abordarea subiectelor de risc și reglementare legate de sectorul bancar, precum rezoluție bancară, SREP, ICAAP, ILAAP, cadrul de management al riscului, externalizare, guvernanță corporativă, audit intern, licențiere și autorizații.
Patricia Enache
Patricia este Senior Managing Associate în practica de Banking & Finance în cadrul Reff & Asociații, având aproximativ 20 de ani de practică. Este specializată în angajamente de reglementare și conformitate și piețe de capital, acumulând o experiență semnificativă în diverse aspecte – de la consultanță juridică în procedurile de autorizare pentru entitățile supravegheate de BNR, până la asistență juridică în legătură cu procedura de rezoluție bancară, precum și în tranzacții M&A, concentrându-se pe industria serviciilor financiare.
DURATA CURSULUI
Cursul se desfășoară pe durata a 6 ore (5 ore net).
PERIOADA
14 octombrie 2024, de la ora 9:30 la 15:30
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.
IBR va organiza cursul ONLINE, pe platforma Microsoft Teams.
La finalul cursului, participanţii vor primi pe email suportul de curs şi certificatul de participare, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 5 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs), în termen de maxim 2 saptamani de la data cursului. Certificatul in format fizic poate sa fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Voda nr. 3, Bucuresti, sector 3.
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
PERSOANA DE CONTACT:
Emilia Frunză, Training Manager, IBR
Tel: 0748.886.834 e-mail: emilia.frunza@ibr-rbi.ro