Membrii fondatori
și

RESTRUCTURAREA ÎN CONDIŢII DE INCERTITUDINE

Primăvara anului 2020 a adus omenirea în fața unei conjuncturi pe cât de neașteptate, pe atât de dificil de abordat cu instrumente clasice – o eră glaciară în mijlocul unei oaze tropicale de prosperitate. Lumea, așa cum credeam că o cunoaștem ni se arată astăzi altfel, cu toții ne-am redefinit prioritățile și am început să ne apreciem diferit aproapele. În mod evident, va urma un tsunami de companii în dificultate, care se vor îndrepta spre bănci pentru a alimenta combustibilul esențial pentru a re-tura motoarele. Numai că de data aceasta CEVA va fi diferit. Nu vor supraviețui neapărat cei mai mari sau puternici, ci aceia care se vor adapta credibil și rapid la noile așteptări din mediul socio-economic. Un lucru va rămâne însă mereu la fel: vor merge mai departe aceia care știu ce au de făcut și pot antrena resursele necesare.

Pin urmare, provocările anului 2021 sunt legate de identificarea celor mai adaptabili supraviețuitori și alinierea așteptărilor înainte de a merge mai departe. Orice amânare a deciziilor strategice de relansare a activității de către principalii jucători din economia locală va antrena adâncirea decalajelor față de „nucleul dur” al Uniunii Europene.

În acest context, sistemul bancar devine dublu catalizator – prin facilitarea accesului la finanțare și prin consolidarea unui climat de încredere reciprocă între jucătorii din piață. Acele bănci care se vor afirma drept centre de excelență, prin restructurare pro-activă și finanțare de proiecte investiționale adaptate noii normalități, se vor număra printre câștigătorii acestei perioade istorice.

Seminarul de față se adresează prin urmare bancherilor implicați în creditarea companiilor, indiferent de specializare, care vor dobândi abilități de adaptare a soluțiilor financiare la volatilitatea curentă a mediului, prin responsabilizare individuală și orientare către structuri versatile, dar în același timp eficiente. În 2020 lumea a aplicat pentru devirusare soluția cea mai facilă – ”shut down and restart!” Dureros, dar simplu. Provocarea pentru supraviețuitori vine în 2021: ce urmează?

OBIECTIVE

La finalul celor patru ore de seminar, participanţii vor fi pregătiți să:

  • Diferențieze semnalele de avertizare de natură economică de cele structurale,
  • Coreleze apetitul de risc al băncii cu soluțiile de finanțare și/sau restructurare de care are nevoie compania aflată în dificultate,
  • Înțeleagă importanța responsabilității individuale în alinierea la politica de creditare a băncii, integrând aspecte de bună guvernanță cu eficiența în creditare,
  • Comunice pro-activ (și constructiv!) cu toate părțile implicate în procesul de restructurare și să determine cea mai eficientă abordare a relației de creditare,
  • Documenteze corespunzător decizia,
  • Urmărească derularea soluțiilor implementate și să adapteze cadrul relațional și cel contractual la evoluții ulterioare, în caz de necesitate, în timp real.

GRUP ŢINTĂ

Personal bancar cu responsabilitate directă în creditarea companiilor i.e. vânzări și/sau administrarea relației de credit, analiză de credit și/sau risc, suport creditare, control și administrare credite, arhitecți și/sau decidenți în procesul de restructurare.

CONŢINUT

  • Impactul contextului actual și semnalele de avertizare specifice dificultăților structurale;
  • Principalele soluții de restructurare privite prin prisma politic ilor de creditare ale băncii;
  • Bună guvernanță, responsabilitate socială și eficiență din perspectivă bancară;
  • Comunicarea pro-activă ca premisă a restructurării sustenabile;
  • Documentarea deciziei de restructurare – o abordare holistică;
  • Adaptarea la evoluții subsecvente, corelarea cheilor de control cu cele de intervenție;
  • Sesiune de întrebări și răspunsuri, mesaje-cheie la finalul seminarului.

LECTOR

Georgina Popescu

Absolventă a Facultății de Relații Economice Internaționale din cadrul A.S.E. (nivel post-universitar/Tranzacții Intra-Europene), Georgina este formator autorizat, coach și practician NLP (Classic Code), cu multiple certificări profesionale în domeniul bancar și management de procese și proiecte complexe (CISI – Global Financial Compliance, BPMS, Project Management, 6 Sigma – Green Belt).

Cu o experiență de 20 de ani în domeniul creditării companiilor, a gestionat încă din 2009 portofolii semnificative de credite neperformante, contribuind la consolidarea unor procese și echipe de succes la nivel regional, participând la mese rotunde, inițiative si conferințe regionale organizate de Banca Mondială (Vienna Initiative), Insol Europe, Smithnovak, ICM, Ziarul Financiar. În prezent, este consultant și membru independent în comitete/consilii de supraveghere din sistemul financiar-bancar și se implică în identificarea și implementarea unor soluții de redresare durabilă pentru companii aflate în dificultate.

DURATA ŞI PERIOADA DE DESFĂŞURARE A CURSULUI

Cursul se desfăşoară pe durata a 4 ore.

29 septembrie 2022, orele 9:00 – 13:00

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.

Cursul se va livra ONLINE, pe platforma Zoom.

Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.

PERSOANA DE CONTACT:

Georgiana Gojgărea, Training specialist

Telefon: 0748.886.819, e-mail: georgiana.gojgarea@ibr-rbi.ro