Descriere
Acest curs își propune să ofere o imagine clară asupra modului în care inovațiile Fintech transformă industria bancară tradițională. Participanții vor învăța cum soluțiile digitale și noile tehnologii precum Open Banking, automatizarea proceselor financiare și inteligența artificială au remodelat modul în care băncile și instituțiile financiare își desfășoară activitatea. Prin studii de caz și exemple practice, participanții vor înțelege atât beneficiile, cât și provocările pe care Fintech le aduce în ecosistemul financiar.
Grup țintă
Cursul se adresează profesioniștilor din domeniul bancar care doresc să își actualizeze cunoștințele despre evoluțiile recente din Fintech, în special:
- Angajați ai băncilor din departamentele de inovație, management de produs,
IT și compliance. - Specialiști în trezorerie, manageri de risc, și analiști financiari.
- Cei care sunt interesați de modul în care tehnologiile emergente vor modela viitorul serviciilor bancare.
Conținutul cursului
- Introducere în Fintech
- Ce înseamnă curentul Fintech și cum s-a dezvoltat în ultimii ani
- Tendințele globale care au influențat apariția Fintech (e.g., digitalizare, adoptarea rapidă a tehnologiei, schimbările de comportament ale consumatorilor)
- Impactul Fintech asupra pieței bancare
- Exemple de inovații care au schimbat modul în care băncile operează
(Open Banking, plăți instantanee, robo-advisors, platforme de împrumut peer-to-peer) - Modul în care băncile tradiționale colaborează sau concurează cu startup-urile Fintech (exemple concrete)
- Open Banking și Transformarea Serviciilor Financiare
- Cum Open Banking a revoluționat accesul la datele financiare.
- Studii de caz: Exemple din Europa, precum implementările din UK sau PSD2 în UE.
- Automatizarea în Managementul Trezoreriei și Finanțelor
- Inovațiile Fintech în domeniul trezoreriei, automatizarea cash-flow-ului și reconcilierea bancară.
- Studii de caz: Companii care au îmbrățișat soluțiile de automatizare pentru eficientizarea operațiunilor financiare.
- Impactul Inteligenței Artificiale (AI) în Industria Financiară:
- Rolul AI în automatizarea proceselor și reducerea costurilor în instituțiile financiare.
- Utilizarea AI în detectarea fraudei, analiza comportamentului clienților și îmbunătățirea experienței utilizatorilor prin chatbot-uri și asistenți virtuali.
- Studii de caz: Bănci și companii financiare care folosesc AI pentru personalizarea ofertelor și optimizarea proceselor de creditare.
- Provocări pentru băncile tradiționale
- Probleme de reglementare, integrarea soluțiilor Fintech și transformarea digitală.
- Studii de caz: Bănci care au adoptat cu succes strategii Fintech și au depășit provocările digitale.
- Oportunități viitoare și inovații emergente
- Noi modele de afaceri și soluții disruptive care continuă să apară în domeniul Fintech.
- Studii de caz: Proiecte pilot și inovații care modelează viitorul serviciilor bancare.
LECTOR
Cosmin Cosma este un lider de referință în inovația Fintech din Europa Centrală și de Est, cu o vastă experiență în noul curent de inovatie tehnologica din industria financiara. Inainte de a se dedica industriei Fintech, de-a lungul carierei sale, a deținut funcții de management în bănci precum ING Bank și GE Capital, având o expertiză bogată în gestionarea riscurilor comerciale și managementul financiar. În prezent, in calitate de Co-Fondator și CEO al Finqware, o companie Fintech inovatoare din București, Cosmin a condus implementarea de soluții de automatizare a trezoreriei și conectivitate bancară pentru companii din întreaga regiune. În plus, Cosmin este Președintele Asociației Române de Fintech (Rofintech) și membru în Board-ul European Digital Finance Association – asociația care reunește cele mai importante comunități naționale de fintech din Europa, partener de dialog al Comisiei Europene în inițierea și implementarea de noi reglementări în domeniul digitalizării financiare.
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
20 martie 2025, orele 9:00 – 17:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma Zoom.
La finalul cursului, participanţilor li se va transmite pe email suportul de curs şi certificatul de participare, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs), în termen de maxim 2 saptamani de la data cursului. Certificatul in format fizic poate sa fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Voda nr. 3, Bucuresti, sector 3.
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
PERSOANĂ DE CONTACT
Florian Ionescu, Specialist formare
Tel.: 0745598602, e-mail: florian.ionescu@ibr-rbi.ro