DESCRIERE
Transformarea și tranziția digitală au devenit atribute cheie pentru ca organizațiile să rămână competitive și relevante având în vedere că
- se schimbă continuu comportamentul clienților – interacțiunile personale, profesionale și de afaceri au loc oriunde, oricând;
- nu mai putem vorbi doar despre concurența „tradițională” – ea vine și din surse „neconvenționale”;
- tehnologia evoluează exponențial – în timp ce noi, oamenii, gândim liniar.
Acești agenți ai schimbării au redefinit modul în care organizațiile își desfășoară activitatea și interacționează cu clienții. Dincolo de beneficii (eficiență operațională, reducerea costurilor tranzacționale, oportunități noi de afaceri), digitalizarea aduce provocări: integrarea tehnologiilor, rezistența la schimbare a clienților/ angajaților, riscurile cibernetice.
Teme abordate în cadrul seminarului:
- explorarea bunelor practici de transformare digitală și a opțiunilor de implementare a unei tranziții digitale, în context de strategie centrată pe experiența clienților;
- tehnici bazate pe principiile managementului schimbării, al experienței clienților, inovație/ design thinking și modul de lucru agile;
- o suită de instrumente pentru pregătirea unui program coerent de tranziție.
Elementul de noutate constă în abordarea bazată pe descoperirea atributelor unei transformări digitale de succes prin decodificarea experiențelor unor companii cu povești de succes, dar și a celor care au eșuat – total sau parțial – în noua eră digitală.
GRUPUL ŢINTĂ
Specialişti din ariile de dezvoltare produse (inclusiv IT business analysis), managementul experienței clienților (inclusiv service design și UX design), managementul transformării (change/ program management), marketing strategic (segmentare, profilare). Și orice altă arie care pretinde a fi implicată în procesul de transformare digitală.
CONŢINUT
- Înțelegerea factorilor care determină ritmul accelerat al digitalizării și modul în care acest ritm influențează managementul unei organizații, respectiv modul în care afectează schimbarea strategiei de afaceri;
- Explorarea catalizatorilor transformării digitale – avansul tehnologic, schimbările în comportamentul clienților, presiunea concurenței, distorsiunile și perturbările economice ale piețelor globale (market disruption);
- Modul în care pot fi utilizate tehnologii emergente – big data, inteligența artificială, blockchain, automatizarea proceselor – care deși joacă un rol crucial în remodelarea serviciilor, ar trebui să fie doar pârghii într-o strategie centrată pe experiența clienților;
- Înțelegerea clientului digital ale cărui nevoi se schimbă rapid și „din mers” și care sunt influențate de serviciile furnizorilor de servicii digitalizate, care oferă soluții personalizate, rapide și integrate, care urmează clientul pe traseul său (customer journey);
- Tactici de implementare a unei transformări digitale de succes, care depinde de leadership-ul organizației, de cultura internă, de modul de lucru (agile), de deschiderea către colaborări și parteneriate neconvenționale prin adaptare continuă la cerințele pieței;
- Aplicaţii şi exemple.
LECTOR
Ovidiu Slăvoiu a dobândit pe parcursul ultimilor 10 ani, cunoștințe practice de management al experienței clienților într-un context digital și transformare digitală, preponderent în cadrul ING Bank România, dar și într-un context de tip fintech. A trecut gradual prin toate etapele unui proces de transformare organizațională digitală într-o manieră aplicată, dobândind competențe de design thinking, practical innovation, agile way of working, design de produse și procese digitale și UX/CX.
Ovidiu deține un Master în Afaceri Europene, un MBA in General Management, Marketing și Finance și certificări în UX Design (Google) și Digital Transformation (Darden School of Business, University of Virginia & BCG).
În prezent, Ovidiu este consultant de strategie în cadrul Băncii Naționale a României.
DURATA CURSULUI
Cursul se desfăşoară pe durata a 8 ore.
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
15 mai 2025, orele 9:00 – 17:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.
La finalul cursului, participanţii vor primi un certificat emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: Banca Naţională a României şi Asociaţia Română a Băncilor), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
PERSOANĂ DE CONTACT
Mihaela Radu, specialist training;
e-mail: Mihaela.Radu@ibr-rbi.ro; tel.: 0748.886.807