OBIECTIVUL CURSULUI:
Cursul își propune să abordeze integrat atât problematica riscurilor climatice (cauzele și consecințele schimbărilor climatice) cât și elaborarea de modele /scenarii care încorporează mixul de hazarduri climatice care se manifestă / se pot manifesta la nivelul unei organizații (inclusiv corelate cu piața amonte și aval) într-o anumită perioadă / etapă de dezvoltare a business-ului.
Participanții se vor familiariza cu principalele baze de date utilizate / recomandate a fi utilizate în elaborarea scenariilor.
Utilizarea AI în modelarea hazardurilor climatice și implementarea comunicărilor Comisiei Europene privind gestionarea riscurilor climatice (protejarea oamenilor și a prosperității) ajută decidenții la nivelul organizațiilor în adaptarea continuă a modelelor de business. Astfel, participanții vor avea o înțelegere mai aprofundată privind integrarea considerațiilor referitoare la schimbările climatice în:
- Analiza și luarea de decizii la nivelul sectoarelor economice;
- Modele, proiecții și scenarii în contextul gestionării riscurilor climatice;
- Evaluarea stabilității financiare la nivelul organizațiilor în context de turbulență climatică.
GRUPUL ŢINTĂ:
Personalul din companiile mari cu atribuții în sfera de sustenabilitate, experți din instituțiile publice (City managers), consultanţi, antreprenori, personalul din bănci din departamentele de analiză, sustenabilitate, creditare, risc, middle managementul din aceste instituţii, precum şi alte persoane interesate de tematica propusă.
CONŢINUT:
- Riscurile climatice – abordări, concepte și preocupări la nivel european
- Rolul datelor de input în modelarea riscurilor climatice
- Alegerea bazelor de date și încorporarea AI în procese
- Hazardurile climatice la nivelul sectoarelor economice – abordare integrată; previziuni
- Studii de caz – exemple de bune practici în modelarea riscurilor climatice și adaptarea strategiilor de afaceri
LECTOR:
Dr. Iulia Teodora Paşa, Director Sustenabilitate, Banca de Investiții și Dezvoltare
Are o vastă experienţă în domeniul politicilor şi programelor europene (încă din perioada de pre-aderare), precum şi în domeniul financiar bancar şi în training, ocupând o serie de poziţii de conducere în mai multe instituţii de credit, cum ar fi: Patria Bank, Eximbank, Volksbank şi Alpha Bank. De asemenea este consultant expert evaluator al proiectelor cu finanțare directă de la CE. Ultimii ani i-a dedicat exclusiv accesării, evaluării şi implementării de proiecte cu finanţare nerambursabilă, elaborării de puncte de vedere pe tematica politicilor și afacerilor europene, participării ca speaker la evenimente europene de marcă. În prezent este lector asociat al IBR şi membru al Comisiei pentru Fonduri Europene din cadrul ARB.
DURATA CURSULUI ŞI PERIOADA DE DESFĂŞURARE:
Cursul se desfășoară pe durata a 8 ore (o zi).
TBA septembrie 2025, între orele: 9:00 – 17:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.
La finalul cursului participanţii vor primi, pe email, suportul de curs în format pdf şi linkul pentru evaluarea cursului. În termen de max. 2 săptămâni de la data cursului, tot pe email, vor primi şi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs). Certificatul în format fizic poate să fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Vodă nr. 3, Bucureşti, sector 3.
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
PERSOANA DE CONTACT
Georgiana Gojgarea
Training Specialist
Tel: 0748.886.819
e-mail: georgiana.gojgarea@ibr-rbi.ro