Membrii fondatori
și

Dezvoltarea produselor digitale. Perspectivă centrată pe client

DATĂ SUSȚINERE CURS: 30 septembrie, 2025

”Putem spune că ”forma urmărește funcționalitatea” a fost excesiv utilizată ca o scuză pentru un design de doi bani și o arhitectură absolut plictisitoare, inumană.”  (Hartmut Esslinger)

DESCRIERE:

Omenirea s-a înscris ireversibil pe drumul către era digitală. Vorbim azi despre o realitate în care piață globală este hiper-conectată la informații și în care deciziile de afaceri sunt influențate instantaneu de dinamica tehnologiei și schimbările rapide și neprevăzute ale așteptărilor și comportamentelor clienților. Organizațiile fac deja pași în această direcție prin reorganizări, noi modele de afaceri, sau noi produse. Provocarea este: cum pot ele să își reducă risipa de resurse pe inițiative irelevante și cum pot îmbrățișa, autentic, cultura experimentării și a filozofiei ”învață repede și devreme” din aparentele erori?

Acest seminar pornește de la credința că în spatele oricărui produs, design sau tehnologie trebuie să existe o nevoie umană reală. În absența ei, orice dezvoltare este doar un exercițiu decorativ, potențial costisitor. Pornind de la identificarea motivațiilor reale ale clienților, seminarul vizează 3 teme centrale:

  • Ce înseamnă design de produs, serviciu, proces relevant pentru utilizatorii țintă?
  • Cum reducem riscul de adoptare a unui produs sau serviciu la momentul lansării?
  • Cum reducem efortul și costurile de mentenanță/ suport în perioada de ”exploatare”?

Seminarul este relevant pentru mai multe tipuri de inițiative: (i) design și dezvoltare de produse și servicii destinate utilizatorilor/ consumatorilor finali; (ii) îmbunătățirea produselor, serviciilor sau proceselor existente, inclusiv schimbări sau programe de migrare/ tranziție a unor astfel de produse/ servicii; (iii) abordarea unor noi segmente sau nișe de piață cu soluții (produse sau servicii).

Elementul de noutate constă în abordarea bazată pe alinierea din startul unui proces de dezvoltare a 4 ”lumi”: management de produs, customer experience, IT și marketing.

GRUPUL ŢINTĂ:

Specialişti din ariile de dezvoltare produse (inclusiv IT business analysis), managementul experienței clienților (inclusiv service design și UX design), managementul transformării (change/ program management), marketing strategic (segmentare, profilare).

CONŢINUT:

Seminarul este construit în jurul a trei zone de expertiză: (i) competențe și organizare; (ii) service design și UX research; (iii) tehnici de dezvoltare de produs; introduce filozofia și metodologia ”Lean” și propune o serie de instrumente (canvas-uri și template-uri).

  1. Lumea Product Owner-ului:
    1. Competențele necesare pentru dezvoltarea și managementul produselor;
    2. Organizarea ecosistemului Product Owner-ului într-un context
  2. Descoperirea și înțelegerea nevoilor reale ale clienților și ale profilelor acestora
    1. Decodificarea nevoilor – rolul ipotezelor și al persona în pregătirea discuțiilor cu clienții + tehnici de investigare și cercetare;
    2. Definirea problemelor – importanța iterațiilor de validare a ipotezelor și descrierea problemelor explicit culese cu ajutorul clienților.
  3. Dezvoltarea efectivă a produsului
    1. Ciclurile de activități multidisciplinare și iterative (business, IT, CX/UX)
    2. Definirea soluției potrivite pornind de la customer journey și user cases (prin cartografierea customer journey-proces de business);
    3. Prototipare și validare – testare efectivă pentru confirmarea soluției.
  4. Descoperirea pieței
    1. Testarea și explorarea piețeiminimum viable product (MVP), inclusiv pentru campania de marketing/ comunicare (acolo unde este cazul);
    2. Produsul finalroadmap de dezvoltare, indicatori de performanță, arhitectura soluției.

LECTOR:

Ovidiu Slăvoiu a dobândit pe parcursul ultimilor 10 ani cunoștințe practice de management al experienței clienților dintr-o perspectivă de transformare digitală, preponderent în cadrul ING Bank România, dar și într-un context de tip fintech. A trecut gradual prin toate etapele unui proces de transformare organizațională digitală într-o manieră aplicată, dobândind competențe de design thinking, practical innovation, agile way of working, design de produse și procese digitale și UX/CX.

Ovidiu deține un Master în Afaceri Europene, un MBA in General Management, Marketing și Finance și certificări în UX Design (Google) și Digital Transformation (Darden School of Business, University of Virginia & BCG). În prezent Ovidiu este consultant de strategie în cadrul Băncii Naționale a României. 

DURATA CURSULUI:

Cursul se desfășoară pe durata a 8 ore (o zi).

PERIOADA DE DESFĂŞURARE:

30 septembrie 2025, orele 9:00 – 17:00

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.

Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM. 

La finalul cursului participanţii vor primi, pe email, suportul de curs în format pdf şi linkul pentru evaluarea cursului. În termen de max. 2 săptămâni de la data cursului, tot pe email, vor primi şi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs). Certificatul în format fizic poate să fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Vodă nr. 3, Bucureşti, sector 3.

Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.

PERSOANĂ DE CONTACT:

Mihaela Radu, specialist training; Mihaela.Radu@ibr-rbi.ro; 0748.886.807