În mod evident un tsunami de companii în dificultate, care se vor îndrepta spre bănci pentru a alimenta combustibil înainte de a tura motoarele. Numai că de data aceasta CEVA va fi diferit față de celelalte crize, pentru care ne credeam pregătiți. Nu vor supraviețui neapărat cei mai mari sau puternici, ci aceia care se vor adapta cel mai credibil și repede la noile așteptări din mediul socio-economic. Un lucru va rămâne însă la fel: vor merge mai departe aceia care știu ce au de făcut și pot antrena resursele necesare.Primăvara anului 2020 a adus omenirea în fața unei conjuncturi pe cât de neașteptate, pe atât de dificil de abordat cu instrumente clasice – o eră glaciară în mijlocul unei oaze tropicale de prosperitate. Preț de câteva luni Lumea (așa cum o știam noi) a avut alte priorități. La fel ca celebra soluție inventată de programatori, mașinăria a încercat să se deviruseze cu instrucțiunea bine-cunoscută: shut down and restart! Prima parte a fost dureroasă, dar simplă. Provocarea pentru supraviețuitori abia acum vine: ce urmează?
În acest context, sistemul bancar devine dublu catalizator – prin facilitarea accesului la finanțare și prin consolidarea unui climat de încredere reciprocă între jucătorii din piață. Acele bănci care se vor afirma drept centre de excelență, prin restructurare pro-activă și finanțare de proiecte investiționale adaptate noii normalități, se vor număra printre câștigătorii acestei perioade istorice.
Seminarul de față se adresează prin urmare salariaților din astfel de bănci și urmărește dezvoltarea unor abilități noi, de analiză orientată spre viitor, de comunicare și negociere constructivă, astfel încât la final participanții să se poată baza pe capacitatea proprie de adaptare la noua normalitate, în considerarea beneficiului părților implicate.
OBIECTIVE
La finalul celor patru ore de seminar, participanţii vor fi pregătiți să:
- diferențieze semnalele de avertizare de natură economică de cele structurale,
- coreleze apetitul de risc al băncii cu soluțiile de finanțare și/sau restructurare de care are nevoie compania aflată în dificultate,
- comunice pro-activ (și constructiv!) cu toate părțile implicate în procesul de restructurare și să determine cea mai eficientă abordare a relației de creditare,
- documenteze corespunzător decizia,
- urmărească derularea soluțiilor implementate și să adapteze cadrul relațional și cel contractual la evoluții ulterioare, în caz de necesitate, în timp real.
GRUP ŢINTĂ
Personal bancar cu responsabilitate directă în administrarea relației cu companii afectate de întreruperea activității economice în primăvara anului 2020.
PREZENTAREA LECTORULUI
Georgina Popescu
Absolventă a Facultății de Relații Economice Internaționale din cadrul A.S.E. (nivel post-universitar / Tranzacții Intra-Europene), Georgina este formator autorizat, Coach și practician NLP (International Practitioner – Classic Code), având multiple certificări profesionale atât în domeniul bancar cât și în managementul proiectelor și proceselor (Global Financial Compliance, BPMS, Project Management, 6 Sigma – Green Belt).
Cu o experiență de 20 de ani în domeniul creditării companiilor, Georgina a gestionat încă din 2009 portofolii semnificative de credite neperformante, contribuind la consolidarea unor procese funcționale și echipe de specialiști în domeniu, atât în România cât și la nivel regional. Georgina a participat la mese rotunde si conferințe regionale organizate de Banca Mondială, Insol Europe, Smithnovak, ICM, Ziarul Financiar. În prezent, Georgina colaborează atât cu sistemul financiar-bancar (membru non-executiv independent în comitete, consultant pentru eficientizarea proceselor și transformare digitală), cât și cu membrii ai comunității de afaceri, în direcția identificării și implementării unor soluții de dezvoltare sau redresare durabilă.
„Una dintre măsurile succesului este dată de naturalețea cu care îmbini cunoștințele teoretice cu soluțiile practice prin comunicare constructivă, înțelegerea și asumarea riscurilor, integritate și respect față de ceilalți.” – Georgina Popescu
DURATA ŞI PERIOADA DE DESFĂŞURARE A CURSULUI
Cursul se desfăşoară pe durata a 4 ore.
24 iulie 2020, orele 10:00 – 14:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs pe e-mail.
Cursul se va livra ONLINE, pe platforma ZOOM.
La finalul cursului, participanţilor li se va înmâna un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 4 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
PERSOANA DE CONTACT:
Georgiana Gojgărea
Training specialist
Telefon: 0748.886.819
e-mail: georgiana.gojgarea@ibr-rbi.ro