OBIECTIV
Participanţii la acest curs vor participa la identificarea riscurilor de creditare, vor folosi elemente de analiză ataşate situaţiilor financiare, vor calcula sarcina financiară, îşi vor exprima opinia în ce priveşte decizia de creditare. Cursul se va desfăşura într-o manieră aplicată, noţiunile teoretice fiind explicate şi puse în aplicare prin studii de caz şi exemple reale.
GRUP ŢINTĂ
Analişti de credit şi de risc, analişti financiari, auditori din bănci şi IFN-uri, analişti din societăţi de leasing, directori financiari, manageri de relaţii IMM, personalul care lucrează în trezorerie, precum şi orice alte persoane interesate, inclusiv specialiştii din companii, din departamentele relevante.
Condiţii de acces: cunoştinţe de bază de contabilitate.
CONŢINUT
- Analiza de credit risc: scop, necesitate, provocări
- Matricea Risc operaţional/ Risc financiar
- Riscul extern. Riscul de industrie. Riscul intern
- Riscul financiar
4.1. Metode de analiză financiară
4.2. Analiza finaciară (contul de profit şi pierdere, bilanţul contabil, cash flow )
4.3. Indicatorii de analiză
- Calculul sarcinii
- Analiza Investiţiilor
- Frauda sau risc operaţional intern
Studii de caz:
În baza datelor financiare disponibile, se va identifica sectorul de activitate al societăţilor, se va analiza evoluţia indicatorilor financiari şi se va recomanda tipul de facilitate de credit.
LECTOR
Florenţiu Petra, Senior Director SME Credit Risk, Raiffeisen Bank România
Florenţiu are o experienţă de peste 20 de ani în activitatea de creditare. Responsabilităţile sale principale în cadrul Raiffeisen Bank sunt conducerea şi coordonarea activităţii de analiză şi gestiune a riscului de creditare şi a procesului de aprobare a solicitărilor de credit pentru clienţi IMM, precum şi asigurarea de sprijin profesional în activitatea de creditare, în relaţia cu unităţile din reţeaua băncii. Florenţiu este de asemenea trainer pentru angajaţii băncii din sfera creditării IMM. A absolvit Facultatea de Finanţe – Bănci –Contabilitate, din cadrul ASE Bucureşti si este membru ACCA.
DURATA CURSULUI
Cursul se desfăşoară pe durata a două zile, cu un total de 16 ore.
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
20 – 21 martie 2025, orele 9:00 – 17:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.
La finalul cursului, participanţilor li se va transmite pe email un certificat emis de IBR, sub egida membrilor fondatori: Banca Naţională a României şi Asociaţia Română a Băncilor, cu 14 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).
Persoană de contact:
Gabriela Dumitrache
Specialist training
Unitatea Cursuri de Scurtă Durată
Telefon mobil: 0748.886.822
e-mail: gabriela.dumitrache@ibr-rbi.ro