Membrii fondatori
și

Program de prevenție și proceduri de prevenire a creanțelor neperformante

OBIECTIV

Prin structura sa, prezentul program de prevenție a creanțelor neperformante:
• va reseta mindset-ul antreprenorial cu privire la etica, uzanțele și cutumele raportului comercial;
• va implementa strategia optimă de protecție împotriva debitorilor rău platnici;
• va revoluționa procedura de relaționare inter-companii;
• va detalia tendințele raporturilor comerciale oferind cursanților posibilitatea să înțeleagă culisele strategiei de ținere sub control a creanțelor;
• va oferi cursanților mijloacele necesare pentru identificarea momentului optim în care să intervină precum și care procedură de lucru să abordeze, aceștia putând să deruleze raporturi comerciale în siguranță fără să mai ducă grija procedurii recuperării de creanțe;
• va oferi metodele prin care cursanții vor putea salva timp, resurse financiare și resurse umane, schimbând destinația acestor resurse și redistribuindu-le de la recuperarea de creanțe la alte proiecte;
• va livra cursanților parametrii și strategia după care trebuie să se ghidezi în mediul de afaceri prezent și viitor;
• va conferi cursanților aptitudinea de a identifica rapid pericolul și de a lua cele mai bune decizii cu privire la siguranța afacerii acestora;
• le va conferi participanților, satisfacția amortizării acestui curs din clipa în care vor evita inevitabilul – creanța neperformantă;
• va reuși cu succes să diminueze considerabil cuantumul creanțelor neperformante și implicit să securizeze raporturile comerciale și patrimoniul companiilor.

GRUP ŢINTĂ

Cursul se adresează atât tinerilor antreprenori cât și antreprenorilor cu o vastă experiență în business, specialiștilor din departamentele financiar-contabile, angajaților care activează în funcții de conducere și execuție atât din cadrul companiilor cât și din cadrul instituțiilor financiar-bancare și a IMM-urilor, angajaților care ocupă funcția de credit controller, managerilor și agenților de vânzări, persoanelor care apreciază activitatea de „brainstorming” în vederea descoperirii împreună a soluțiilor optime, tuturor persoanelor care sunt interesate să-și mărească orizontul, să-și dezvolte abilitățile de analiză și să-și ascută simțurile precum și oricăror altor persoane cu spirit antreprenorial.

CONŢINUT

  • Realizarea unei radiografii complete a raportului comercial și a tendințelor dezvoltării acestuia în România;
    • Prezentarea riscurilor expunerii în cadrul raporturilor comerciale Vs beneficiile obținute;
    • Prezentarea abordărilor, tehnicilor și uzanțelor defectuoase în procesul de colaborare inter-companii;
    • Realizarea analizelor prin utilizarea paralelelor și a antitezelor;
    • Prezentarea diferitelor clasificări în vederea fluidizării procesului de însușire a informațiilor;
    • Descifrarea și profilarea tipologiilor partenerilor-debitori;
    • Însușirea tehnicilor de comunicare cu partenerii în funcție de tipologia în care au fost integrați;
    • Realizarea analizei detaliate asupra mijloacelor de acumulare a creanțelor neperformante;
    • Prezentarea multiplelor proceduri în vederea diminuării sau chiar eliminării pierderilor suplimentare prin aplicarea cu succes a conceptului de damage-control;
    • Descrierea diverselor sancțiuni aflate în strânsă legătură cu tergiversarea acțiunii de recuperare a creanțelor neperformante;
    • Realizarea analizei detaliate asupra costurilor ocazionate cu creanțele neperformante;
    • Prezentarea tehnicilor și instrumentelor de evitare a costurilor ocazionate cu creanțele neperformante;
    • Prezentarea de exemple practice și studii de caz, integrate pe întregul parcurs al programului;
    • Role-play și aplicație practică;
    • Tips & Tricks;
    • Q&A;
    • Susținerea unui test de evaluare individual cu analizarea răspunsurilor corecte;
    • Dispoziții finale și concluzii.

LECTOR

Cătălin Dăscălescu

Fiind pasionat de comunicare, de relaționarea inter-umană și fiind „a people person”, Cătălin Dăscălescu a ales să împărtășească cu publicul interesat o parte din experiența sa, militând pentru un mediu de business mai protejat, în lumina unei proceduri de prevenție bine definite.
Cătălin Dăscălescu este un profesionist polivalent,  nonconformist, pasionat de prevenție și orientat către rezultate și soluții inovatoare, care, de-a lungul timpului s-au dovedit a fi extrem de eficiente.
Absolvent atât al Facultății de Finanțe-Bănci cât și al Facultății de Drept, absolvent al cursurilor de mediere, membru definitiv în cadrul Colegiului Consilierilor Juridici din București, membru al European Mentoring & Coaching Council (EMCC), formator acreditat, Cătălin Dăscălescu a activat în ambele domenii de activitate, atât financiar-bancar cât și juridic.

Deși debutul său profesional a fost în sfera bancară, Cătălin Dăscălescu a ales să participe cât mai activ la sprijinirea si promovarea raporturilor comerciale în siguranță sporită, motiv pentru care în ultimii 10 ani de zile a profesat în calitate de consilier juridic la societăți specializate în domeniul recuperărilor de creanțe, unde a putut studia în detaliu tipologia debitorilor și viciile procedurale inerente raporturilor comerciale.

Cu o experiență dovedită în domeniul analizei de risc, a bonității și capacității de plată a companiilor,
alături de atribuțiile sale aferente activității de recuperare-colectare a creanțelor, Cătălin s-a specializat pe diminuarea riscului și identificarea soluțiilor optime de creditare în condiții de siguranță sporită, dezvoltând un program de prevenție de succes, adaptat la nevoile contemporane, primit deja cu brațele deschise de către foarte mulți antreprenori și implementat cu succes de către foarte multe companii din România.

PERIOADA DE DESFĂŞURARE:

TBC 2024, orele 9.00 – 17.00

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.

Cursul se va livra ONLINE, pe platforma Zoom.

La finalul cursului participanţii vor primi, pe email, suportul de curs în format pdf şi linkul pentru evaluarea cursului. În termen de max. 2 săptămâni de la data cursului, tot pe email, vor primi şi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs). Certificatul în format fizic poate să fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Vodă nr. 3, Bucureşti, sector 3.

Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.

PERSOANĂ DE CONTACT:

Dr. Sanda Voinescu – specialist formare

Tel: 0748886820; e-mail: sanda.voinescu@ibr-rbi.ro