Prezentarea cursului
Cursul Microsoft Excel – Power Pivot, DAX, Dashboards are ca obiectiv învățarea tehnicilor care stau la baza analizei complexe a datelor și realizării rapoartelor cu ajutorul instrumentului Power Pivot, parte integrantă din Power Business Intelligence prin utilizarea de exemple practice, cu aplicabilitate imediată la locul de muncă. Veți învăța tehnicile construire a Modelului de Date (Data Model), veți crea relații între tabelele, veți realiza calcule complexe pe baza datelor importate în Power Pivot for Excel, cu ajutorul formulelor DAX (Database Analysis Expressions), precum și realizarea Tabelelor Pivot din mai multe surse de date relaționate, crearea graficelor pivot (Pivot Charts) și asamblarea lor în raportări complexe (Dashboards).
Grupul țintă
Cursul se adresează persoanelor din toate domeniile de activitate care utilizează programul Microsoft Excel și care doresc să extindă facilitățile standard ale acestui program de calcul prin realizarea de aplicații automatizate de prelucrare a volumelor mari de date cu ajutorul instrumentelor Power Query și Power Pivot.
Obiective
Cursul are ca obiectiv prezentarea și aprofundarea lucrului cu instrumentul Power Pivot pentru prelucrarea datelor și realizarea de rapoarte complexe în Microsoft Excel și este recomandat personalului din departamentele Vânzări, Marketing, Financiar-Contabilitate, Auditorilor, etc.
Înainte de înscrierea la cursul Microsoft Excel – Power Pivot, DAX, Dashboards, este necesară parcurgerea cursului Microsoft Excel – Power Query – Import, Transform & Load Data.
Conținutul cursului
Introducere în Power Pivot
- Activarea programului de completare Power Pivot
- Explorarea interfeței Power Pivot for Excel
- Introducere în Teoria Relațională
- Date normalizate vs. Date ne-normalizate
- Conceptul Columnar Database și avantajele acestuia
Crearea modelelor de date (Data Model)
- Importul datelor din Excel în Modelul de date (Data Model)
- Modificarea vizualizării în Data Model
- Crearea relațiilor între tabele în Data Model
- Prezentarea limbajului DAX (Database Analysis Expressions)
- Crearea coloanelor calculate (Calculated Columns)
- Crearea câmpurilor calculate (Calculated Fields – Measures)
- Conceptele Row Context și Filter Context
- Importul tabelelor Access în Modelul de date (Data Model)
- Crearea unui tabel tip Calendar
Utilizarea modelelor de date în Power Pivot
- Comparație între Excel Pivot Table și Data Model Pivot Table
- Crearea Tabelelor Pivot din surse de date multiple
- Crearea reprezentărilor grafice (Pivot Charts) pe baza Modelului de date
- Crearea Slicer-elor și relaționarea acestora cu Tabelele Pivot – Report Connections
- Crearea raportărilor complexe (Dashboards)
Aplicații Power Pivot
VERSIUNI CARE AU INTEGRAT POWER PIVOT
- Subscripție Microsoft 365 care include licență Desktop for Windows
- Office Professional 2019
- Office Home & Business 2019
- Office Home & Student 2019
- Office 2016 Professional Plus
- Office 2013 Professional Plus
VERSIUNI CARE NU AU POWER PIVOT
Power Pivot nu este disponibil pentru următoarele versiuni Microsoft Office/Excel.
- Subscripție Microsoft 365 care NU include licență Desktop for Windows
- Orice versiune Office for Mac
- Office Professional 2013
- Office Professional 2016
- Office Home & Student 2013
- Office Home & Student 2016
- Office Home & Business 2013
- Office Home & Business 2016
- Office for Android
- Office RT 2013
- Office Standard 2013
- Office Standard 2016
- Orice versiune mai veche de 2013, cu excepția Excel 2010, pentru care se poate descărca și instala programul de completare Power Pivot.
Lector
CEZAR BARBU – formator autorizat, cu experiență de peste 20 de ani în livrarea cursurilor pentru domeniul IT, specializat în programele din suita Microsoft Office: Excel, Word, PowerPoint, Outlook, Office 365, VBA (Visual Basic for Application), Power BI (Business Intelligence). Deține certificări în domeniul Excel Expert, Word, PowerPoint precum și al Proiectării Asistate de Calculator.
Durata și perioada
Cursul are o durată de 16 ore de instruire teoretică/practică (4 ore x 4 zile) și se desfășoară în perioada 3, 5, 7, 10 martie 2025, între orele 1600 – 2000.
Cerinta minima de participare la curs sa aveti instalat pachetul Microsoft Office 2016.
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.
La finalul cursului, participanţilor li se va transmite pe email un certificat emis de IBR, sub egida membrilor fondatori: Banca Naţională a României şi Asociaţia Română a Băncilor, cu 16 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs), în termen de 2 saptămâni de la data cursului. Certificatul în format fizic poate să fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Voda nr. 3, Bucureşti, sector 3.
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
Roxana Ivan
Specialist formare, IBR
email: roxana.ivan@ibr-rbi.ro
tel: 0748 886 839