OBIECTIV
Cursul va prezenta principiile fundamentale ale unei bune guvernanțe societare în general, structurile implicate, bune practici recomandate și beneficiile administrării eficiente în contextul tendinţelor actuale înregistrate la nivel internaţional şi local și al cadrul legislativ aplicabil.
Cursul va aborda guvernanța din perspectiva unui pilon esențial al succesului pe termen lung al oricărei societăți. Prin respectarea principiilor și adoptarea bunelor practici, organizațiile pot crea valoare, pot asigura o conducerere responsabilă și pot menține un climat favorabil dezvoltării sustenabile. Pentru mediul societar relativ tânăr din România este esențial și strategic să își îmbunătățească modul de organizare și administrare a unei societăți, pentru a face față competiției interne și externe, precum și pentru continuitatea business-ului.
GRUP ŢINTĂ
Cursul se adresează antreprenorilor, acționarilor, membrilor consiliilor de administrație, membrilor conducerii executive, consilierilor juridici, directorilor economici, financiari ai societăților, precum şi tuturor celor interesaţi să aprofundeze subiectul guvernanței adecvate a unei societăți.
CONŢINUT
Imagine de ansamblu și tendințele la nivel global și în România a guvernanței societăților
- Trecut, prezent și viitor. Concepte de bază
- Tipuri și teorii privind guvernanța
- Principiile de bază ale unei bune guvernanțe
- Principiile OCDE și implementarea lor. Aliniere la standardele OCDE
- Cadrul legislativ aplicabil în România
- Guvernanța în mediul societar din România
Codurile de Guvernanță Corporative – baza guvernanței în administrarea societăților
- Istoric și evoluție
- Actul Constitutiv – fundamentul unei guvernanțe adecvate și de viitor
- Structurile de guvernanță
- Dinamica, operațiunile și rolurile Consiliului de Administrație
- Beneficiile unei guvernanțe eficiente
- Noul Cod de Guvernanța Corporativă al Bursei de Valori București
- 4 Piloni principali pentru o bună administrare a unei societăți
- Exercițiu aplicat de evaluare corporativă a unei societăți
Perspectivele guvernanței
- Bune practici de guvernanță recomandate în 2025
- Educația financiară – pilon important în susținerea și promovarea guvernanței societăților
- Oportunități și provocări pentru mediul de afaceri din România
LECTOR
Ileana BOTEZ, Șef Departament Admitere la Tranzacționare și Coordonator program de educație financiară Fluent în Finanțe din cadrul Bursei de Valori București, doctorand în Finanțe, are peste 30 de ani de experiență în piața de capital, cu o pregătire economică și juridică, activând ca și trainer la Bursă din anul 1995, precum și o solidă experiență corporativă în domenii precum admiterea la tranzacționare, relația cu Consiliul de Administrație și cu acționariatul Bursei, marketing, relații publice și relații internaționale, guvernanță corporativă. Este formator autorizat, cu peste 30 ani de experiență în organizarea de programe de pregătire, precum și ca lector, cu experiență de membru în consilii de administrație sau consilii directoare în diverse asociații profesionale ca PWN România, Asociația Administratorilor Independenți. De peste 9 ani este implicată activ ca voluntară în mai multe asociații, unde este și mentor. În anul 2016 a organizat și lansat primul program pilot dedicat pregătirii de membri în Consiliile de Administrație din România în cadrul asociației PWN România și în 2015 a fost inițiatorul înființării Asociației Administratorilor Independenți.
DURATA CURSULUI
Cursul se desfăşoară pe durata a 8 ore (o zi).
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
31 octombrie 2025, orele 09:00 – 17:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.
La finalul cursului participanţii vor primi, pe email, suportul de curs în format pdf şi linkul pentru evaluarea cursului.
În termen de max. 2 săptămâni de la data cursului, tot pe email, vor primi şi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs). Certificatul în format fizic poate să fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Vodă nr. 3, Bucureşti, sector 3.
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
PERSOANĂ DE CONTACT:
Alina IONIŢĂ BURLACU – Training Specialist;
Mobil: 0749.011.331, e-mail: alina.ionita@ibr-rbi.ro