Pentru seria din februarie 2025 înscrierile se fac începând cu data de 25 noiembrie 2024.
Ofiţerul conformitate reprezintă o calificare profesională solicitată pe piaţa muncii, apărută ca urmare a reglementărilor legale interne şi internaţionale ce impun existenţa acestei funcţii, a necesităţii interne din cadrul organizațiilor privind existenţa unei funcţii independente de control în gestiunea riscului de conformitate. Cursul Ofiţer Conformitate este un program de training complex, care asigurăperfecţionarea şi certificarea competețelor pentru cei care deţin deja un nivel minim de cunoştinţe din aria conformităţii.
OBIECTIVUL CURSULUI
Asigurarea calităţii pregătirii şi examinării participanţilor la program, precum şi certificarea cunoştinţelor, competenţelor, atitudinilor realizate pe baza standardului ocupaţional OFIŢER CONFORMITATE.
GRUP ŢINTĂ
Persoanele angajate în cadrul departamentelor de conformitate, risc, audit, control intern, operaţiuni, juridic, precum şi personalul angajat al altor arii de activitate ce contribuie la asigurarea suportului în administrarea riscului de conformitate, din cadrul unei organizaţii.
CONDIŢII DE ACCES
Participanţii la curs trebuie să facă dovada că sunt absolvenţi de studii superioare cu licenţă şi că au participat la cel puţin două programe de training din aria conformitate sau AML/KYC/CFT, demonstrând astfel ca deţin cunoştinţe de bază prealabile referitoare la aria conformităţii si la aplicabilitatea acestei arii în activitatea practică, cunoştinţe necesare ca şi condiţie de acces la curs.
Acte necesare înscrierii: copie diplomă de licenţă, formular de înscriere şi dovada participării la două programe de training dintre cele menţionate mai sus.
CONŢINUTUL CURSULUI
Dezvoltarea competențelor specifice ocupaţiei OFIŢER CONFORMITATE:
Competenţa 1. Monitorizarea respectării cadrului legal şi de reglementare din aria conformităţii
1.1. Stabilirea obligaţiilor legale
1.2. Evaluarea gradului de risc asociat neconformării la obligaţiile legale
1.3. Definirea responsabilităţilor personalului
1.4. Identificarea măsurilor interne de conformare
1.5. Întocmirea raportului de conformare
Exerciţii şi studii de caz
Competenţa 2. Acordarea de consultanţă pentru administrarea riscului de conformitate, în contextul dezvoltării cadrului de control intern
2.1. Redactarea politicii de conformitate
2.2. Aprobarea de către conducere a politicii de conformitate
2.3. Acordarea de consultanţă în dezvoltarea de proceduri interne
2.4. Evaluarea periodică a modului de adecvare a procedurilor interne la cerinţele legii
2.5. Raportarea deficienţelor constatate
2.6. Înaintarea spre aprobare de propuneri pentru modificare a procedurilor interne existente
Exerciţii şi studii de caz
Competenţa 3. Efectuarea instruirii personalului organizaţiei în ariile gestionate în cadrul funcţiei conformitate
3.1. Elaborarea planului de instruire
3.2. Pregătirea materialelor de instruire şi supunerea atât a lor, cât şi a planului, aprobării conducerii
3.3. Executarea instruirii personalului
3.4. Evaluarea activităţii de instruire şi arhivarea evidenţelor de executare
Exerciţii şi studii de caz
Competenţa 4. Desfăşurarea de acţiuni de monitorizare şi control al conformităţii
4.1. Elaborarea planului de monitorizare a conformităţii şi aprobarea acestuia
4.2. Executarea activităţilor de monitorizare a conformităţii
4.3. Identificarea deficienţelor în activitatea de asigurare a conformităţii
4.4. Propunerea măsurilor de soluţionare a deficienţelor
4.5. Monitorizarea modului de soluţionare a deficienţelor
4.6. Evaluarea periodică a planului de monitorizare
Exerciţii şi studii de caz
Competenţa 5. Raportarea neconformării
5.1. Determinarea scopului şi destinaţiei raportării
5.2. Identificarea situaţiilor de neconformare, ierarhizarea neconformităţii din punct de vedere al riscului asociat
5.3. Propunerea măsurilor de soluţionare a neconformităţilor
5.4. Întocmirea raportului cu privire la situaţiile de neconformare, riscul asociat şi măsurile propuse
Exerciţii şi studii de caz
Competenţa 6. Îndeplinirea rolului ofiţerului de conformitate în domeniul prevenirii spălării banilor şi finanţării actelor de terorism
6.1. Executarea rolului de persoană desemnată în relaţia cu ONPCSB
6.2. Elaborarea de proceduri privind prevenirea spălării banilor şi finanţării actelor de terorism
6.3. Executarea periodică a instruirii personalului
6.4. Analizarea informaţiilor privind suspiciunile şi sesizarea ONPCSB cu privire la suspiciunile motivate rezonabil
6.5. Coordonarea activităţii de raportare către ONPCSB şi răspunsul la cererile Oficiului
Exerciţii şi studii de caz
Competenţa 7. Furnizarea de avize şi opinii în aria conformităţii
7.1. Analizarea proiectelor şi formularea de recomandări
7.2. Acordarea vizei de conformitate şi exercitarea dreptului de escaladare
7.3. Asistarea personalul şi emiterea punctelor de vedere referitoare la aplicarea cerinţelor de conformitate
Exerciţii şi studii de caz
Competenţa 8. Reprezentarea organizaţiei în relaţiile cu anumite autorităţi
8.1. Executarea rolului de persoană desemnată în relaţia cu autorităţile
8.2. Gestionarea inspecţiilor realizate de autorităţi
8.3. Răspunsurile la cererile autorităţilor şi păstrarea legăturii cu autorităţile
Exerciţii şi studii de caz
LECTOR
Maria-Magdalena Calangiu, licenţiată în Drept, este Directorul Centrului Global de Conformitate ING, coordonând monitorizarea riscurilor specifice de conformitate, standardizate şi centralizate în numele funcţiei globale de conformitate la nivelul grupului ING.
Are o vastă expertiză juridică şi de conformitate, acumulată pe parcursul carierei sale de peste 20 de ani in diferite organizaţii, precum Ministerul Finanţelor, O.N.P.C.S.B., Credit Europe Bank, BRD-GSG, ING Bank.
Certificările sale internaţionale includ Diploma in Compliance – ICA & University of Manchester, UK; Certified AML Specialist – ACAMS, USA; MBA Open University UK, Executive Leadership Diploma – Oxford University.
Din 2010 este certificată MMFPSPV şi MEN atât ca Formator cât şi ca Evaluator de competenţe profesionale.
Dna Calangiu este autoarea analizei şi a primului standardului pentru ocupaţia Ofiţer Conformitate precum şi a cursului subsecvent.
DURATA CURSULUI/ PERIOADA DE DESFĂŞURARE
Cursul se va desfăşura pe parcursul a 54 ore de pregătire (patru sesiuni), programate în weekend, din care: 18 ore pentru instruire teoretică şi 36 ore pentru instruire practică, în perioada: 07 – 22 februarie 2025.
Sesiunea 1: 07 – 08 februarie 2025; vineri, orele: 14:00 – 20:00; sâmbătă, orele: 09:00 – 17:30
Sesiunea 2: 10 – 11 februarie 2025; luni , orele: 14:00 – 20:00; marti, orele: 9:00 – 17:30
Sesiunea 3: 14– 15 februarie 2025; vineri, orele: 14:00 – 20:00; sâmbătă, orele: 9:00 – 17:30
Sesiunea 4: 21 – 22 februarie 2025; vineri, orele: 14:00 – 20:00; sambata, orele: 9:00 – 15:30
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere, cu respectarea condiţiilor de acces prezentate mai sus. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.
EVALUAREA
Are loc la sfârşitul cursului şi constă într-o probă teoretică şi o probă practică, suținute ONLINE.
Proba teoretică se suţine ONLINE în ultima zi de curs şi constă în lucrare scrisă sub formă de test grilă, care cuprinde 40 întrebări, cu variante de răspuns multiple, cu unul sau mai multe răspunsuri corecte. Evaluarea se face cu calificativul admis/respins; calificativul admis se acordă pentru minimum 35 răspunsuri corecte. Doar candidaţii admişi la proba teoretică vor putea susţine şi proba practică.
La începutul fiecărui curs participanţii primesc pe e-mail suportul de curs in format pdf şi tema proiectului final. Suportul de curs reprezintă baza pentru pregătirea teoretică, iar exerciţiile practice desfăşurate pe parcursul sesiunilor de instruire reprezintă baza pentru întocmirea proiectului final, alături de activitatea de investigare si cercetare independentă, desfăşurată de participanţi pe parcursul cursului.
Proba practică se suţine ONLINE în cadrul examenului de absolvire a cursului, examen care se va organiza de asemenea ONLINE, în ultima zi de curs şi constă în prezentarea unui proiect final.
Pe perioada cursului, participanţii beneficiază de tutoriat, iar pentru pregătirea examenului scris şi a proiectului final vor aloca timp de studiu individual.
Participanţii care obţin la proiectul final cel puţin nota 7, vor primi un CERTIFICAT DE ABSOLVIRE, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori BNR si ARB), cu 54 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs) şi SUPLIMENTUL DESCRIPTIV al competenţelor specifice dobândite. Certificatul va fi transmis pe e-mail in termen de 2 săptămâni de la examenul de absolvire a cursului, iar cel in format fizic poate sa fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Voda nr. 3, Bucuresti, sector 3.
Participanţii care nu au promovat examenul de absolvire a cursului, sau nu au participat la examen, pot să se prezinte gratuit la o examinare ulterioară organizată de către IBR pentru seriile de curs în derulare, în maximum 12 luni de la finalizarea cursului. După această dată, participanţii sunt obligaţi să reia cursul contra cost.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.
Număr maxim de participanți: 18 persoane
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
Persoană de contact:
Maria Plăişanu
Coordonator compartiment
Unitatea Cursuri de Scurtă Durată
Telefon mobil: 0748.886.846
e-mail: maria.plaisanu@ibr-rbi.ro