DESCRIERE
Seminarul vizează aprofundarea conceptelor de baza din domeniul contabilității financiare, într-o manieră exponențială, pentru înțelegerea activității economico-financiare a unei companii, suport în alegerea strategiei de business asumată cu responsabilitate.
Motto
Învață pentru Viață, nu pentru „şcoală”!
Este un seminar experenţial în care partea teoretică prezentată prin numeroase exemple din viața profesională a trainerului este completată de aplicații practice şi lucru împreună, cu deschidere la dialog şi momente de reflectare.
OBIECTIVE
Vă veți dezvolta competențele de analiză financiară de bază, plecând de la decodificarea limbajului conturilor din contabilitatea financiară a unei companii. Veți transpune informațiile într-o radiografie economico-financiară, înțelegând şi evaluând principalii indicatori cheie ai acesteia.
Sunteți invitați la un seminar în care dialogul şi lucrul aplicat pe studiile de caz pregătite vor genera înțelegere logică şi răspunsuri la diverse întrebări, precum: „de ce?”, „cum?”, „ce” – toate cu scopul de a înțelege activitatea economică a companiei, prin combinarea laturii calitative cu cea cantitativă a elementelor patrimoniale.
Veți găsi răspunsuri la întrebări precum:
Cum descriem activitatea economico-financiară a companiei prin limbajul conturilor? De ce este importantă capitalizarea, cum lichiditatea este un barometru al calității activelor de care dispune întreprinderea, ce înseamnă patrimoniul companiei, ce înțelegem prin a fi solvabil, cum ne ajută toate acestea în a genera sustenabilitatea vieții companiei în mediul macroeconomic?, însă şi altele ce sunt importante pentru tine!
GRUPUL ŢINTĂ: antreprenori, contabili, economişti, persoane implicate în diferite activităţi economico-financiare (pot fi şi persoane ce nu deţin cunoştinţe vaste în domeniu) studenţi/masteranzi/doctoranzi, ce doresc să îşi dezvolte competenţe de analiză financiară de bază în mod aplicat.
CONŢINUT
- Viziunea economică asupra companiei – cum citim si interpretam logic situațiile financiar-contabile
- Scurta introducere – ce este compania, care este principiul ce sta la baza unei vieți economice durabile a companiei
- Bilanțul contabil – concept, rol si evaluare structura corelat cu obiectul de activitate
– Reflectarea elementelor patrimoniale, inclusiv prin limbajul claselor de conturi – corelații principale
– Activul companiei & principiul lichidității; Importanta calității activelor
– Pasivul companiei & principiul exigibilității; Importanta calității pasivelor
- Contul de profit si pierdere – concept si rol
– Tabloul soldurilor intermediare de gestiune – prezentare si interpretare
– Analiza indicatorilor de rentabilitate – mod de calcul si cum îi analizăm
- Viziune financiara asupra companiei – retratarea situațiilor financiar-contabile
- Transformarea bilanțului contabil in bilanț financiar
- Indicatorii de structura si echilibru financiar- calcul si interpretare surse versus utilizări
– Fondul de rulment
– Necesarul de fond de rulment
– Trezoreria
– Evaluarea nevoii de finanțare pe termen scurt (cuantificare nevoie de finanțare, grad de îndatorare operațional)
- Contul de profit sau pierdere -viziune monetara
– Indicatori de profitabilitate si rentabilitate – semnificație, interpretare
– Capacitate de autofinanțare, EBITDA – semnificație, aspecte de reținut
-
- Studii de caz
- Concluzii
LECTOR
Monica Maioru este Business Development Coordinator în cadrul BRD – Groupe Societe Generale din toamna anului 2023. Anterior, a fost manager de produse verzi în cadrul Departamentului Fonduri Europene, Programe Naționale şi Parteneriate, iar o perioadă de timp a fost coordonatorul echipei de formare a BRD – Groupe Societe Generale.
Este licențiată a ASE București, Facultatea Finanțe-Bănci-Contabilitate, cu master postuniversitar la Universitatea Craiova, specializarea Analiză diagnostic şi evaluarea afacerilor.
Monica a parcurs trepte în carieră de la economist la director economico-financiar într-o unitate de producţie din industria uşoară, iar din 2003 experienţa profesională a continuat în domeniul bancar, unde a început ca şi consultant pentru companii, următorii 15 ani fiind dedicaţi Resurselor Umane, cea mai mare parte a acestei perioade fiind în cadrul activităţii de training, pentru ca începând cu 2022 să revină în business, ca manager de produse.
Este contributor din partea BRD şi în mediul universitar, fiind implicată în diferite proiecte cu universităţi, susţinaâd formări pe tematici, precum: comunicare, gândirea critică, contabilitate şi analiza financiară pe înţelesul tuturor.
Motto-ul sau este „învaţă să înveţi! Inspiraţia este mai importantă decat cunoaşterea!”
Ioan Slavici spunea ca „ Menirea firească a şcolii nu este să dea învăţătură, ci să deştepte cultivând destoinicirile intelectuale, trebuinţa de a învăţa toata viaţa.”
DURATA CURSULUI
Cursul se desfăşoară pe durata a două zile cu un total de 16 ore.
PERIOADA DE DESFĂŞURARE
25 – 26 noiembrie 2024, orele 9:00 – 17:00
Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, avem rugămintea să o transmiteţi responsabilului de curs pe e-mail.
Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM.
La finalul cursului, participanţii vor primi un certificat emis de IBR, sub egida membrilor fondatori: Banca Naţională a României şi Asociaţia Română a Băncilor, cu 14 credite CPD (credite de dezvoltare profesională).
Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.
Persoană de contact:
Gabriela Dumitrache
Specialist training
Unitatea Cursuri de Scurtă Durată
Telefon mobil: 0748.886.822
e-mail: gabriela.dumitrache@ibr-rbi.ro