Membrii fondatori
și

Evaluarea riscului AML din perspectiva auditului intern

OBIECTIV

Cursul va prezenta etapele unei misiuni de audit KYC/AML/CFT din perspectiva Legii 129/2019 și a Regulamentului 2/2019; fiecare capitol va aborda studii de caz.

GRUP ŢINTĂ

 Cursul se adresează atât auditorilor interni, ofiţerilor de control intern, ofiţerilor de conformitate, liniei de business (coordonatori și directori de sucursale/unități de activitate), managerilor de risc, analiştilor de credit cât şi celor interesaţi de o aprofundare a acestui domeniu de activitate.

CONŢINUT

  1. Evaluarea rolurilor și responsabilităților pe linia SB/FT în cadrul organizației:
  • prima linie de apărare
  • conformitatea și funcția AML
  • persoana desemnată
  • conducerea superioară
  • auditorii externi
  1. Evaluarea completitudinii Politicii pentru administrarea şi diminuarea riscului SB/FT și a modalității în care este asigurată respectarea politicilor şi procedurilor la nivel de grup
  1. Existența și eficacitatea Metodologiei de evaluare a riscului SB/FT la nivelul:
  • Clienților
  • Jurisdicțiilor
  • Serviciilor şi produselor
  • Canalelor de distribuție
  1. Respectarea cerinţelor privind măsurile de cunoaştere a clientelei (inclusiv informaţii obţinute de la terțe părți)
  • Obligaţii de raportare – raportarea tranzacţiilor suspecte, raportarea tranzacţiilor care nu prezintă indicatori de suspiciune, reguli privind raportarea
  • Măsuri de cunoaştere a clientelei:
  • Măsuri standard de cunoaştere a clientelei
  • Măsuri simplificate de cunoaştere a clientelei
  • Măsuri suplimentare de cunoaştere a clientelei
  • Execuţia de către terţi
  • Analiza şi prelucrarea informaţiilor cu caracter financiar, schimbul de informaţii şi interzicerea divulgării
  1. Evaluarea respectării cerinţelor de personal (reputație, adecvare, training)
  1. Asigurarea cerinţelor de organizare (sisteme informatice eficace şi adecvate pentru monitorizarea, colectarea şi analizarea datelor aferente riscului SB/FT; sisteme de raportare)
  1. Evaluarea riscurilor din perspectiva răspunderilor şi sancţiunilor aplicabile conform Legii 129/2019
  1. Studii de caz

LECTOR

Gabriela Andrei, Executive Finance Director la Idea Bank S.A., este absolventă a Universităţii Politehnice București şi a Academiei de Studii Economice Bucureşti şi are o experiență profesională de peste 25 de ani în domeniul financiar-bancar, în audit intern și management financiar-contabil. A deţinut funcţia de Vicepreședinte Executiv Financiar şi anterior a fost Director Audit Idea Bank. Gabriela este certificată C.E.C.C.A.R. (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România) și C.A.F.R. (Camera Auditorilor Financiari din România) și formator acreditat I.B.R.

Experiență profesională ca practician în domeniul în care asigură pregătirea profesională  – 28 ani Experiență profesională ca lector în domeniul în care asigură pregătirea profesională – 8 ani

PERIOADA SI DURATA DE DESFĂŞURARE

16 februarie 2024, 9:00 – 17:00 (o zi / 8 ore)

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, avem rugămintea să o transmiteţi responsabilului de curs, pe e-mail.

Cursul se va organiza ONLINE, pe platforma ZOOM. Pentru detalii click aici.

La finalul cursului participanţii vor primi, pe email, suportul de curs în format pdf şi linkul pentru evaluarea cursului. În termen de max. 2 săptămâni de la data cursului, tot pe email, vor primi şi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 7 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs). Certificatul în format fizic poate să fie ridicat de la sediul IBR, str. Negru Vodă nr. 3, Bucureşti, sector 3.

Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.

PERSOANĂ DE CONTACT:

Georgiana Gojgarea, Training specialist

tel.: 0748.886.819, e-mail: georgiana.gojgarea@ibr-rbi.ro