Membrii fondatori
și

KYC, AML/CFT şi Anti-Fraudă – cerinţe şi tendinţe

DATĂ SUSȚINERE CURS: 11 aprilie, 2024

OBIECTIV

Seminarul prezintă noţiuni de bază din legislaţia incidentă (aspectele vizează noua legislaţie aplicabilă în domeniul cunoaşterii clientelei, prevenirii spălării banilor si finantarii terorismului), precum şi prezentarea unor situatii concrete pentru optimizarea proceselor implementate la nivelul instituţiilor financiare, în vederea mitigării/gestionării corespunzătoare atât a riscului de fraudă, cât şi a riscului de spălare a banilor/finanţării actelor de terorism. Fundamentarea conceptelor teoretice se realizează prin analizarea exemplelor practice, în scopul menţinerii unui business sănătos, respectării reglementărilor specifice şi minimizării expunerii la risc.

GRUP ŢINTĂ

Personalul din instituţii financiar-bancare şi nebancare, angajat în cadrul departamentelor de conformitate, audit, risc, operaţiuni, corporate/retail, creditare, juridic, dar şi angajaţi din front office implicaţi în activităţi directe cu clienţii.

CONŢINUT

KYC & AML/CFT

  • Procesul de cunoaştere a clientelei (paşi de urmat);
  • Metode de identificare a ultimului beneficiar real;
  • Identificarea şi abordarea persoanelor expuse politic;
  • Restricţii privind iniţierea/continuarea relaţiei de afaceri;
  • Prevenirea spălării banilor, de la teorie la practică (indici de recunoaştere a tranzacţiilor suspecte);
  • Aspecte generale privind combaterea finanţării terorismului;
  • Aplicarea sancţiunilor internaţionale în România.

ANTI-FRAUDĂ

  • Notiunea de fraudă. Riscuri şi Consecinţe;
  • Frauda şi infracţiunea;
  • Tipuri de fraudă;
  • Elaborarea şi implementarea unei strategii anti-fraudă;
  • Cunoaşterea partenerului de afaceri. Definire proces, ce verificăm, cum monitorizăm;;
  • Exemple şi studii practice de caz;
  • Exerciţii de tip role-play;
  • Cum răspundem la un incident de fraudă;
  • Protejarea organizaţiei – cum să nu devii o ţintă.

LECTORI

Mihaela-Corina Bouleanu – Trainer/Speaker Naţional; coautor al „Compliance Officer Occupational Standard” în România, a urmat Programul Boards of Elite – Envisia & Henley Business School Alumni;. Are o experiență de peste 20 de ani în domeniul financiar-bancar, atât în domeniul public (Direcția de Supraveghere a BNR) cât și în cel privat (două bănci private), participând la implementarea mai multor proiecte esențiale privind cadru legal și de reglementare în domeniile KYC&AML/CFT, Protecția datelor, FATCA/CRS și Antifraudă, facilitând procese operaționale îmbunătățite cu un nivel ridicat de etică, abordare optimizată pe „centricitatea clientului”, îmbunătățită printr-un management adecvat al riscului. Mihaela reprezintă și susține sistemul bancar românesc în procesul de transpunere națională a Directivelor UE CSB, în cadrul procesului decizional al autorităților statului – ședințe și adunări de consultare în Comisiile Camerelor Senatului și Parlamentului României, făcând, de asemenea, parte din conducerea Grupurilor de Lucru/Proiectelor specializate, prin cooperarea din sectorul privat-public, în diferite aspecte relevante precum: Ghidul național pentru identificarea UBO, publicat de UIF din România în februarie 2021; diferite alte proiecte de cooperare consolidată cu autoritățile statului (ANAF, DNA, DIICOT, IGPR etc.). În calitatea sa de trainer autorizat al Institutului Bancar Român, ea a ținut prelegeri despre rolurile și responsabilitățile legate de conformitatea prudentă, oferind seminarii de învățare și dezvoltare către profesioniști, experți, management de top și mediu, acoperind KYC și CSB/CFT și sancțiuni internaționale, anti-mită și corupție precum și protecția datelor cu caracter personal sau susținând prezentări în conferințe de mare profil la nivel național..

Florin Orban este Şef Departament Securitate Bancară şi Antifraudă în cadrul OTP Bank România; de asemenea, este: examinator de fraudă certificat – Asociaţia Examinatorilor de Fraudă Certificaţi – ACFE – US, membru fondator şi membru în Consiliul Director al Asociaţiei pentru Prevenirea şi Combaterea Fraudelor – APCF şi Vice-Preşedinte al Comisiei Antifraudă din cadrul Asociaţiei Române a Băncilor – ARB. Florin are experienţă în managementul riscului de fraudă, investigarea evenimentelor de fraudă, implementare soluţii IT de monitorizare şi alertare a incidentelor de fraudă.

DURATA CURSULUI

Cursul se desfăşoară pe parcursul a 16 ore.

PERIOADA DE DESFĂŞURARE

11 – 12 aprilie 2024, orele 9:00-17:00

O altă serie a acestui curs va fi organizată şi în perioada 4-5 iunie 2024, orele 9:00-17:00

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.

Cursul se va livra ONLINE, pe platforma ZOOM.

La finalul cursului, participanţii vor primi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 14 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

Seminarul oferă şi credite/ore de pregătire profesională continuă conform Legii 126/2018 şi Reg. 14/7/2018.

Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.

PERSOANA DE CONTACT

Sanda Voinescu

Specialist training

Tel: 0748886820

e-mail: sanda.voinescu@ibr-rbi.ro