Membrii fondatori
și

KYC, AML/CFT şi Anti-Fraudă – cerinţe şi tendinţe

DATĂ SUSȚINERE CURS: 10 decembrie, 2024

OBIECTIV

Seminarul prezintă noţiuni de bază din legislaţia incidentă (aspectele vizează noua legislaţie aplicabilă în domeniul cunoaşterii clientelei, prevenirii spălării banilor si finantarii terorismului), precum şi prezentarea unor situatii concrete pentru optimizarea proceselor implementate la nivelul instituţiilor financiare, în vederea mitigării/gestionării corespunzătoare atât a riscului de fraudă, cât şi a riscului de spălare a banilor/finanţării actelor de terorism. Fundamentarea conceptelor teoretice se realizează prin analizarea exemplelor practice, în scopul menţinerii unui business sănătos, respectării reglementărilor specifice şi minimizării expunerii la risc.

GRUP ŢINTĂ

Personalul din instituţii financiar-bancare şi nebancare, angajat în cadrul departamentelor de conformitate, audit, risc, operaţiuni, corporate/retail, creditare, juridic, dar şi angajaţi din front office implicaţi în activităţi directe cu clienţii.

CONŢINUT

KYC & AML/CFT

  • Procesul de cunoaştere a clientelei (paşi de urmat);
  • Metode de identificare a ultimului beneficiar real;
  • Identificarea şi abordarea persoanelor expuse politic;
  • Restricţii privind iniţierea/continuarea relaţiei de afaceri;
  • Prevenirea spălării banilor, de la teorie la practică (indici de recunoaştere a tranzacţiilor suspecte);
  • Aspecte generale privind combaterea finanţării terorismului;
  • Aplicarea sancţiunilor internaţionale în România.

ANTI-FRAUDĂ

  • Notiunea de fraudă. Riscuri şi Consecinţe;
  • Frauda şi infracţiunea;
  • Tipuri de fraudă;
  • Elaborarea şi implementarea unei strategii anti-fraudă;
  • Cunoaşterea partenerului de afaceri. Definire proces, ce verificăm, cum monitorizăm;;
  • Exemple şi studii practice de caz;
  • Exerciţii de tip role-play;
  • Cum răspundem la un incident de fraudă;
  • Protejarea organizaţiei – cum să nu devii o ţintă.

LECTORI

Mihaela-Corina Bouleanu (Costea)

CONSILIER SENIOR AML, Forensic KPMG ROMANIA

Cu peste 20 de ani în activitate în zona financiar-bancară, atât in sectorul public (Direcția de Supraveghere a BNR), cât și in bănci private (Director Executiv Compliance la OTP Bank România SA), Mihaela a avut o contribuție temeinică la implementarea câtorva proiecte esențiale privind cadrul legal și de reglementare natională în domeniile KYC&AML/CFT, sancțiuni internaționale, protecția datelor, FATCA/CRS și antifraudă, facilitând procese operaționale îmbunătățite cu un nivel ridicat de etică, abordarea optimizată centrată pe client, sporită de mentinerea unui risc de management adecvat.

De-a lungul activității sale profesionale în sistemul bancar românesc în calitate de președinte al Comisiei de Conformitate – Asociația Română a Băncilor, timp de mulți ani, a avut un rol primordial în procesul de transpunere națională a Directivelor UE CSB, în cadrul procesului decizional al autorităților statului (ședințe și adunări de consultare) în Comisiile Camerelor Senatului și Parlamentului României, făcând parte și din/conducerea Grupurilor de Lucru/Proiecte specializate stabilite la nivelul Asociației Române a Băncilor, prin cooperarea dintre sectorul privat și public, în diferite probleme relevante precum: Ghidul național pentru identificarea UBO, publicat de către UIF în română în februarie 2021, plus diferite alte proiecte de cooperare consolidată cu autoritățile statului (ANAF, DNA, DIICOT, IGPR etc.).

În calitatea sa de Trainer autorizat al  Institutului Bancar Român și Lector asociat la Universitatea de Studii Economice București – Facultatea de Drept, ea a predat rolurile și responsabilitățile prudente legate de conformitatea reglementată, oferind seminarii de dezvoltare către profesioniști, experți de top și middle management în domeniile KYC&AML/CFT, Sancțiuni internaționale, Anti-Bribery și Anti-Corupție precum și Protecția datelor cu caracter personal sau susținând prezentări în conferințe de profil la cel mai înalt nivel. Este absolventă a Programului Boards of Elite – Envisia & Henley Business School, Trainer Național ASE,  Coautor al „Standardului Ocupațional al Ofițerului de Conformitate” în România.

Florin Orban este Şef Departament Securitate Bancară şi Antifraudă în cadrul OTP Bank România; de asemenea, este: examinator de fraudă certificat – Asociaţia Examinatorilor de Fraudă Certificaţi – ACFE – US, membru fondator şi membru în Consiliul Director al Asociaţiei pentru Prevenirea şi Combaterea Fraudelor – APCF şi Vice-Preşedinte al Comisiei Antifraudă din cadrul Asociaţiei Române a Băncilor – ARB. Florin are experienţă în managementul riscului de fraudă, investigarea evenimentelor de fraudă, implementare soluţii IT de monitorizare şi alertare a incidentelor de fraudă.

DURATA CURSULUI

Cursul se desfăşoară pe parcursul a 16 ore.

PERIOADA DE DESFĂŞURARE

10 – 11 decembrie 2024, orele 9:00-17:00

Înscrierea la curs se face prin completarea fişei de înscriere. O puteţi descărca de aici şi, după ce o completaţi, o puteţi transmite responsabilului de curs, pe e-mail.

Cursul se va livra ONLINE, pe platforma ZOOM.

La finalul cursului, participanţii vor primi un certificat, emis de IBR (sub egida membrilor fondatori: BNR şi ARB), cu 14 credite de dezvoltare profesională continuă (CPDs).

Seminarul oferă şi credite/ore de pregătire profesională continuă conform Legii 126/2018 şi Reg. 14/7/2018.

Pentru tariful cursului şi alte detalii vă rugăm să ne contactaţi telefonic sau prin e-mail.

PERSOANA DE CONTACT

Sanda Voinescu

Specialist training

Tel: 0748886820

e-mail: sanda.voinescu@ibr-rbi.ro